Igényesek és céltudatosak a huszonéves magyar munkavállalók
A magyar huszonévesek szórakoztató munkát keresnek, amely lehetőséget nyújt a szakmai fejlődésre, és ráadásul jól fizet. Nincs könnyű dolga annak a munkaadónak, aki a kedvükben szeretne járni.
Az Opel és a KRC Research nyolc európai ország fiataljainak körében végzett kutatása a huszonévesek preferenciáit mérte fel a munkavállalástól kezdve a szórakozáson és utazáson keresztül a zenehallgatási szokásokig.
A kutatás eredményéből kiderül, hogy jelentős különbségek vannak az európai fiatalok között az ideális munkahelyet tekintve. A spanyolok például hajlandóak feláldozni az érdekes munkát a jó fizetés kedvéért, a briteket, az olaszokat és a németeket pedig nem motiválja az önmegvalósítás lehetősége – annál inkább a jó karrierkilátások.
A magyarok, mint kiderült, nem hajlanak a kompromisszumokra: minden európai társuknál jobban igénylik, hogy a munka szórakoztató legyen (81 százalék, szemben például a spanyolok 71 százalékával), jól megfizessék (79 százalék, míg a németeknek csupán 67 százaléka nyilatkozott így), és lehetőséget nyújtson a szakmai fejlődésre (79 százalék, szemben az európai átlaggal, amely mindössze 72 százalék).
Bár az elvárások magasak, úgy tűnik, hogy a mai, versenyben edződött magyar fiatalok nemcsak igényesek, hanem céltudatosak is. 19 százalékuk szerint – ami a legmagasabb arány Európában – az idegennyelv tanulás nem nyűg, hanem szórakozás, és sokkal ambiciózusabbnak érzik magukat, mint szüleik az ő korukban.
A magyar fiatalok 84 százaléka nyilatkozott úgy, hogy több pénzre, míg 74 százaléka szerint több időre lenne szüksége ahhoz, hogy többet tudjon szórakozni. Mindkettő a második legmagasabb arány Európában, nálunk már csak a belgák elégedetlenebbek.
Az Opel a KRC Research kutatóintézetet bízta meg, hogy nyolc európai ország — Magyarország, Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország és az Egyesült Királyság — az öt legnagyobb városában összesen 1 601 fő megkérdezésével készítsen felmérést az európai huszonévesek szórakozási és életmódbeli szokásairól, beleértve a zenehallgatást, utazást, internet használatot, autózási szokásokat, és a munkavállalással kapcsolatos attitűdöt. A felmérés 2006. augusztus 7-20. között készült. Magyarországon a budapesti, debreceni, miskolci, szegedi és pécsi fiatalokat kérdezték meg.
Az Opel és a KRC Research nyolc országra kiterjedő felméréséből az összefoglalót a Weber Shandwick készítette.