Egyre többen kapnak cégautót és mobiltelefont
A magyarországi munkavállalók kompenzációs csomagjaiban is egyre fontosabb szerepet töltenek be a Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban már széleskörűen alkalmazott juttatások. A hazai vállalatoknak azonban sok esetben nincsenek megbízható információik a különféle ösztönző eszközök eredményességét és a hozzájuk kapcsolódó munkavállalói preferenciákat illetően.
A Hewitt Inside humán tanácsadó cég immár nyolcadik alkalommal készítette el "Átfogó Kompenzációs Kutatását" (Total Compensation Measurement), amelynek az a célja, hogy hatékony segítséget nyújtson a vállalatok kompenzációs stratégiájának kialakításához és átformálásához. A tanulmány több mint 90 munkakör fizetési és juttatási információit tartalmazza. „A Felmérések alapján világos, hogy napjainkban a magyar vállalatok kompenzációs csomagjaiban is növekszik a nem pénzbeni ösztönző eszközök súlya. Ügyfeleinktől azonban tudjuk, hogy a készpénz és juttatások arányának meghatározása nem könnyű feladat. A munkavállalók gyakran nem ismerik fel a juttatások valódi értékét és a kompenzációs csomagban betöltött szerepüket, ezért fizetésükkel való elégedettségük nem feltétlenül nő egyenes arányban a juttatások növekedésével” – mondta Molnár Andrea, a Hewitt Inside Benchmarking üzletágának vezetője. Az effajta kutatásoknak az Egyesült Államokban már több mint két évtizedes múltjuk van. Hiszen már a nyolcvanas évek elején világossá vált, hogy a dinamikusan fejlődő gazdaságokban a vállalatok hosszú távú üzleti sikereihez és a fenntartható növekedéshez az egyik kulcs a legfelkészültebb munkaerő megszerzése, illetve megtartása. Aminek pedig fontos előfeltétele a versenyképes és megfelelő struktúrájú jövedelem.
A 2003-as felmérés alapján a magyar munkáltatók körében az alábbi juttatások bizonyultak a legelterjedtebbnek: Vállalati gépkocsi a cégek 93 százalékánál, mobiltelefon 98 százaléknál, étkezési hozzájárulás vagy étkeztetés 88 százaléknál, az utazási költségek térítése 69 százaléknál, továbbképzési hozzájárulás 57 százaléknál, kulturális, sportolási lehetőség 48 százaléknál. E juttatások egy része pozícióhoz és munkatípushoz kötött (autó, mobiltelefon), mások viszont a vállalat összes munkavállalóját megilletik (étkezési hozzájárulás).
Az adatokból kiderül, hogy Magyarországon még mindig a vállalati gépkocsi a leggyakrabban nyújtott juttatások egyike. A megkérdezett cégek csaknem felénél a felsővezetők magas presztízsű (Audi A6, BMW3), közel negyedüknél pedig elismert középkategóriás (Opel Vectra, Ford Mondeo) típusokat használnak. Az értékesítéssel foglalkozó munkatársak viszont munkakörük ellátásához általában alsó-közép kategóriába tartozó, illetve kompakt gépkocsit (Opel Astra, Citroen Xsara, Fiat Punto Van) kapnak.
A vállalati autó és a mobiltelefon szintjét még nem éri el, de a kompenzációs csomagokban mind nagyobb súlyt kap a továbbképzés támogatása is. Egyre több vállalat helyezi előtérbe a munkavállalók tudásán alapuló hosszú távú céljait és fordít komoly összegeket az alkalmazottak továbbképzésre, sőt, egyes vállalatok fizetett szabadsággal is támogatják munkatársaik tanulmányait. A cégek a következő típusú képzéseket adják: Szakmai továbbképzés a vállalatok 91 százalékánál, MBA képzés 53 százaléknál, felsőfokú képzés (főiskola vagy egyetem) 88 százaléknál, nyelvtanfolyam 85 százaléknál. (hvg.hu)
A 2003-as felmérés alapján a magyar munkáltatók körében az alábbi juttatások bizonyultak a legelterjedtebbnek: Vállalati gépkocsi a cégek 93 százalékánál, mobiltelefon 98 százaléknál, étkezési hozzájárulás vagy étkeztetés 88 százaléknál, az utazási költségek térítése 69 százaléknál, továbbképzési hozzájárulás 57 százaléknál, kulturális, sportolási lehetőség 48 százaléknál. E juttatások egy része pozícióhoz és munkatípushoz kötött (autó, mobiltelefon), mások viszont a vállalat összes munkavállalóját megilletik (étkezési hozzájárulás).
Az adatokból kiderül, hogy Magyarországon még mindig a vállalati gépkocsi a leggyakrabban nyújtott juttatások egyike. A megkérdezett cégek csaknem felénél a felsővezetők magas presztízsű (Audi A6, BMW3), közel negyedüknél pedig elismert középkategóriás (Opel Vectra, Ford Mondeo) típusokat használnak. Az értékesítéssel foglalkozó munkatársak viszont munkakörük ellátásához általában alsó-közép kategóriába tartozó, illetve kompakt gépkocsit (Opel Astra, Citroen Xsara, Fiat Punto Van) kapnak.
A vállalati autó és a mobiltelefon szintjét még nem éri el, de a kompenzációs csomagokban mind nagyobb súlyt kap a továbbképzés támogatása is. Egyre több vállalat helyezi előtérbe a munkavállalók tudásán alapuló hosszú távú céljait és fordít komoly összegeket az alkalmazottak továbbképzésre, sőt, egyes vállalatok fizetett szabadsággal is támogatják munkatársaik tanulmányait. A cégek a következő típusú képzéseket adják: Szakmai továbbképzés a vállalatok 91 százalékánál, MBA képzés 53 százaléknál, felsőfokú képzés (főiskola vagy egyetem) 88 százaléknál, nyelvtanfolyam 85 százaléknál. (hvg.hu)