A BKK eredeti, 2010-ben elfogadott, de később megcsonkított működési modelljét helyre kell állítani, hogy a központ újra teljes hatáskörrel feleljen az összes budapesti közút forgalmi rendjéért – véli Vitézy Dávid.
Vitézy Dávid szerint itt az ideje, hogy jogszabályi szinten garantáljuk a közlekedésbiztonságot és a közútkezelés minőségének javítását Budapesten, ahogy annak is, hogy helyreállítsuk a BKK – Budapesti Közlekedési Központ eredeti koncepciója szerinti intézményi modellt – áll Vitézy Facebook-bejegyzésében. A posztból az is kiderül, hogy egy erről szóló részletes javaslatot be is nyújtott a Közgyűlés szerdai ülésére.
Vitézy szerint a BKK eredeti, 2010-ben elfogadott, de később megcsonkított működési modelljét helyre kell állítani, hogy a központ újra teljes hatáskörrel feleljen az összes budapesti közút forgalmi rendjéért, a Budapest Mobilitási Terv és a Közlekedésbiztonsági Stratégia megvalósításáért.
A másik szükséges lépés véleménye szerint, hogy a BKK tömegközlekedési felügyeleti hatásköreit helyre kell állítani. Leszögezte: ez a BKK és a BKV igazgatóságainak összevonásával teljesülhet, amire várhatóan a főpolgármester tesz javaslatot.
Vitézy azt ígéri, a következő fél évben kezdeményezi a közutak kezeléséről szóló 2008-as fővárosi rendelet teljes újraalkotását is, azért, hogy Budapest közlekedéspolitikai és közlekedésbiztonsági céljaihoz szükséges szemlélet és intézkedések végre a jogszabályokban is megjelenjenek, és ahol lehet, valódi szabályozás rangjára emelkedjenek.
Vitézy példája szerint a rendkívüli lezárásokkal járó közműmunkák idején, akár egy éjszakai, hétvégi csőtörésnél gyakran akár 24 órán hosszabb ideig is előfordulhat olyan, a közműszolgáltató által előállított forgalmi rend, melyben a gyalogosok, kerékpárosok, tömegközlekedők számára a biztonságos közlekedés lehetősége sérül, a közúti forgalmi rend kialakítása hiányos, nem átlátható, nem biztonságos. Az alapvető forgalombiztonsági, közlekedéspolitikai szempontokat pedig ekkor is érvényesíteni kell – szögezi le Vitézy.