Azt nem árulta el a légitársaság, mi történt a Budapestre induló járattal, de öt óra várakozás után adtak az utasoknak egy 12 eurós, nagyjából 4600 forintos kupont, amit a reptéren tudtak elkölteni.
Rendkívül hosszú napjuk volt azoknak, akik kedden a Wizz Air repülőgépével szerettek volna Budapestre jutni Podgoricából. A gépnek az eredeti tervek szerint kedden 12 óra 50 perckor kellett volna felszállnia Montenegró fővárosából, de a járat végül el sem indult, amit hivatalosan csak éjfél körül törölt a légitársaság. Így sokaknak a repülőtér műanyag székein kellett tölteniük az éjszakát.
„Esett az eső, és villámlott is, ezért annyira nem lepődtünk meg, amikor bejelentették, hogy húsz percet késik a repülő, aminek tíz perccel egy óra előtt kellett volna elindulnia, de még órákkal később is ott várakoztunk, nem tudva, hogy mi történik”
– mesélte a HVG-nek Daniella, akinek a W62232 számú járatra szólt a jegye.
Elmondása alapján egész nap azzal hitegették őket, hogy idővel majd felszáll a gép. Majd öt óra várakozás után látták, hogy elhagyja egy Gdańskba tartó repülő Podgoricát, ekkor ők egy 4600 forintot érő kupont kaptak, amiből ő egy nutellás muffint tudott venni magának. Később kaptak még egy hatezer forintos kupont is. Este kilenckor újra megnyitották a kaput, de arról semmilyen tájékoztatást nem kaptak, hogy mi okozza a fennakadást.
„Már túl voltunk az utasfelvételen, és várakoztunk a beszállásra, amikor nem sokkal éjfél előtt közölték velünk, hogy végül törölték a budapesti járatot. Azt nem árulták el, hogy miért, csak a kezünkbe nyomtak egy tájékoztatót a jogainkról”
– részletezte élményeit Daniella, akit váratlanul ért a hír, hiszen egész nap azzal hitegette a légitársaság, hogy elindul a repülő, csak késik, így hirtelen szállást sem tudott foglalni magának, és az egész éjszakát a reptéren töltötte.
Podgoricából hetente kétszer indít közvetlenül Budapestre gépet a légitársaság, szombatonként és keddenként. Először felajánlották a Montenegróban rekedt utasoknak, hogy hazamehetnek a szombati repülővel, de közben kiderült, hogy az már tele van, így a legközelebbi lehetőség a keddi járat. A lapunknak nyilatkozó utas szerint végül azt mondta nekik a Wizz Air, hogy oldják meg maguknak a hazautat, ami rengeteg pluszköltséggel jár.
Ő hallott olyanról, aki egy osztrák társasággal próbál hazajutni, más egy Belgrádból érkező géppel megy majd, de olyanok is vannak, akik inkább buszoznak. Daniella a szerda esti, Podgoricából Bécsbe érkező Wizz Air-járatra vett jegyet, ami a cikkünk írásakor 115 euróba, vagyis 44 ezer forintba kerül. A tervek szerint Bécsbe majd az egyik ismerőse megy érte autóval. Napközbenre sikerült foglalnia szállást egy közeli hotelben, hogy kicsit pihenjen és felfrissítse magát, de egyelőre ezt is önköltségen tette.
A Wizz Air számára nem ismeretlen a helyzet, augusztus végén 400 utasukat kártalanították, akik a Róma–Madeira-viszonylaton jártak pórul. A kormányhivatal még nyár végén eljárást is indított több légitársaság ellen a jelentős késéseik miatt, amire később a Wizz Air is reagált.
A légitársaság honlapja alapján négy kompenzáció jár az utasoknak abban az esetben, ha törlik a járatot: átfoglalhatják a jegyüket egy másik repülőre, törölhetik a foglalásukat, és ekkor visszatérítik nekik a jegy árát, ha pedig az új járat csak a következő napon indul, akkor térítésmentesen elszállásolják őket egy hotelben. Emellett két ingyenes telefonhívásra is jogosultak.
Frissítés: A Wizz Air megkeresésünkre azt közölte, hogy az említett járatot időjárási okok miatt kellett törölni, az ugyanis nem tette lehetővé a járat biztonságos teljesítését.
A podgoricai repülőtéren a Budapestről érkező járat nem tudott leszállni, ezért a tiranai repülőtéren landoltak, majd onnan többszöri próbálkozás ellenére sem tudtak Podgoricába átrepülni a nem megfelelő időjárási körülmények miatt. Mivel időközben a járat személyzetének repülési ideje a végéhez közeledett, a repülőgépnek a szigorú szabályoknak megfelelően vissza kellett térnie Budapestre.
A légitársaság szerint a járat késéséről, majd törléséről az utasokat a mobilalkalmazáson keresztül és e-mailen is folyamatosan tájékoztatták.
„Ezeket az üzeneteket a Wizz Air a foglaláshoz rögzített e-mail címre, illetve mobil telefonszámra küldi, ezért fontos, hogy olyan e-mail cím és telefonszám szerepeljen a kapcsolattartási adatoknál, amelyhez az utas hozzáfér” – írták.
Hozzátették: a podgoricai szállodák túlterheltsége miatt az érintett utasokat nem tudták a közeli szállodákban elhelyezni, így ők a felmerülő költségeik visszatérítését kérhetik.
Címlapképünkön a podgoricai reptéren rekedt utasok.