A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.
Miután a napokban Magyar Péter közelről szemlélte meg a magyar vasút haldoklását, azt ajánlotta a közlekedési területért felelős Lázár Jánosnak, hogy néha ő is nézzen körül, mi folyik a vasútnál. Sőt, felvetette, hogy közösen tegyék mindezt.
Lázár nyitott volt egy ilyen találkozóra, vissza is üzent, hogy “Hív a vasút, vár a Lázár!”. Ezután meg is kezdődött a felek között a találkozó szervezése. Lázár stábja azt javasolta, hogy menjenek ki Kőbánya-felső vasútállomásra, illetve tekintsék meg együtt a Kerepesi úti forgalmi irtányítóközpontot. Ehelyett azonban Magyar felvetette: “utazzunk az utasokkal” és a sajtóval. Viszonylatot is javasolt a pártelnöke:
mutassuk meg a honfitársainkkal közösen, hogy Salgótarjánból vagy Ózdról milyen módon és mennyi idő alatt lehet a fővárosba utazni 2024-ben.”
Ez az ötlet azonban nem tetszett Lázárnak, és ennek egy Facebook-posztban adott hangot. Azt írta: “Megtisztelő, hogy alkalmasnak tart arra, hogy a Tisza Párt kampányának egyik főszereplője és arca legyek, de ismert politikai elköteleződésem miatt erre sem szándékom, sem lehetőségem nincs.” Hozzátette:
Fogalmazhatnék úgyis: reality igen, reality show nem.
Lázár megnyugtatta amúgy Magyart, hogy “az Ön által említett vonalak problémáival mind a MÁV-csoport vezetése, mind pedig én, személyesen tisztában vagyok. Ezeket a gondokat az új közlekedési kormányzat részéről senki nem elfedni vagy relativizálni akarja, hanem megoldani.” Megjegyezte, reméli, hogy a Magyar által eredetileg kért találkozó “műfajának, körülményeinek mostani megváltoztatását nem azért javasolta, hogy azt el kelljen utasítanom”.
Lázár János amúgy biztosította a Tisza Párt elnökét arról is, hogy “ha valóban érdekli, milyen helyzetben van a kötöttpályás közlekedés rendszerének egésze (beleértve a vasúttársaságot, a pályát, a járműállományt és a szolgáltatási portfóliót) továbbra is állok rendelkezésére – személyesen és a nyilvánosság biztosításával, akár az Ön social media stábja jelenlétében is.” Jelezte egyúttal, hogy ettől függetlenül is segíti Magyarnak “a vasúti területekre való bejutását”, ott videók készítését.
Magyar Péter azonban ezzel nem tűnt elégedettnek, mert hamar válaszolt, szintén egy Facebook-posztban. Azt írta: “Sajnálom, hogy a kezdeti nyitottsága ellenére mégsem akarja megnézni, hogy a salgótarjáni vagy az ózdi, vagy a lajosmizsei honfitársai milyen körülmények között és mennyi idő alatt jutnak el 2024-ben a fővárosba.”
Magyar szerint, ha ezt Lázár megnézné, “akkor lehet, hogy nem az ön batidai kastélyához vezető, szinte senki által nem használt alsóbbrendű út újulna meg több mint 3 milliárd forint közpénzből”. Magyar ott erre az ügyre utalt:
A Tisza Párt elnöke azzal folytatta: “Én nem találkozót kértem öntől, még csak nem is fogadóórát, ahol 14 év kormányzás után előadhatja az újabb csoda ötleteket, miközben pont ön húzott/állíttatott le létfontosságú vasúti fejlesztéseket. Én arra kértem, hogy jöjjön el ezekre a vonalakra, és számoljon be az embereknek arról, hogy miért és hogyan juttatták a MÁV-ot ilyen helyzetbe 14 év kormányzás alatt.”
Magyar feltette a kérdést: “Miniszter úr, fél az emberekkel együtt Ózdról vagy Salgótarjánból a sajtó jelenlétében Budapestre utazni? Fél vasutasokkal találkozni? Mitől tart miniszter úr? Esetleg kevés lesz az 5 pontos akcióterv, így 14 év után?” Végül utóiratként Magyar egy újabb vasúti utazást ajánlott a miniszter figyelmébe:
Utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni. Természetesen vasúttal, hátha lát a hanyatló Nyugaton valamit, ami mégis használható két rettegés között.”
Lázár János egyébként nem mindig ódzkodik vonatra szállni – ha éppen valamilyen sikert kell népszerűsíteni, örömmel megteszi. Így volt ez például 2023 novemberében is, amikor újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás, és Lázár János az elsők között ült fel a vonatra a kamerák kereszttüzében: