Mit tehet a szülő és mit a tanár, ha egy gyerek okostelefon-függővé válik? Hol segít az állam, ha segít egyáltalán? Segítség-e az, hogy betiltják az okostelefonokat a közoktatásban? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk.
Szerdán a Belügyminisztérium leváltotta a budapesti Madách Imre Gimnázium igazgatóját, Mészáros Csabát. Az ország egyik vezető gimnáziuma azért vesztette el első emberét, mert az iskola a belügy szerint szembe helyezkedett egy még meg sem jelent rendelettel, amellyel kitiltanák az iskolákból a mobiltelefonokat.
Milyen érvek szólnak az okostelefonok korlátozása mellett? Mit ér el a Belügyminisztérium azzal, hogy átmenet nélkül a teljes tiltás pártjára állt? Mi volna az optimális megoldás, amelyben tanul a gyerek, de meg is tanítják az eszközök helyes használatára? Miért tűnik ez lehetetlennek a jelenlegi magyar közoktatásban?
Függőségről, a tanárok, a belügy és a szülők felelősségeiről, lehetőségeiről kérdezte Kacskovics Mihály Béla Gyarmathy Éva Prima-díjas pszichológust.
Kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.
Vagy iratkozzon fel a Fülke csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.
- 00:00 Intro
- 01:09 Indokolt-e az okoseszközök kitiltása a tantermekből?
- 03:09 Miről szól pontosan a most készülő rendelet?
- 05:49 Segítheti-e a rendelet a pedagógusok munkáját?
- 08:25 Milyen lenne a mobiltelefonok reális korlátozása?
- 09:42 Hogyan lehet legjobban beépíteni az okoseszközöket az oktatásba?
- 11:28 Mit jelent a „problémás kütyühasználat”?
- 13:31 Hány éves kortól jellemző a mobiltelefon-függőség?
- 16:53 Hogyan lehet tudatos eszközhasználatra tanítani a gyerekeket?
- 19:21 Tud-e segíteni egy pedagógus a telefonfüggő diákokon?
- 20:50 Hogyan lehet megelőzni a gyerekek telefonfüggőségét?