Itthon hvg.hu 2024. augusztus. 22. 15:49

Halálos gázolás miatt nem közlekednek a vonatok Balatonszárszó és Balatonszemes között

Emiatt 1-2 órával is megnőhet az utazási idő.

Frissítés: A MÁV késő délutáni közleménye szerint a baleseti helyszínelést 17 órára zárták le, így ismét közlekedhetnek a vonatok Balatonszárszó és Balatonszemes között. A késések ugyan fokozatosan csökkennek, szerintük a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vonalon csütörtökön késő estére állhat helyre a menetrend. A Fonyódról Budapesten túlra induló távolsági vonatok azonban elég durva késéseket szedtek fel: a Záhonyba tartó például 170 percet, a Miskolcra 100 percet, a Szegedre 60, a Szobra tartó Jégmadár expressz pedig 70 perces késéssel megy.

A Déli pályaudvarról 12:35-kor Keszthelyre indult Balaton IC Balatonszemesen egy gyalogos átjáróban elütött egy embert, aki a balesetben meghalt. A helyszínelés miatt csütörtök délután miatt Balatonszárszó és Balatonszemes között szünetel a vonatforgalom.

A MÁVINFORM szerint Balatonboglár és Szántód között pótlóbuszok közlekednek, Fonyód és Siófok között pedig a Volánbusz párhuzamos járatain elfogadják a vasúti jegyeket. Hozzátették, az átszállások miatt a dél-balatoni vonalon utazóknak jelentősen, akár 1-2 órával hosszabb eljutási idővel kell számolniuk. 

Az EU-átlag két és félszerese a hazai halálos vasúti balesetek száma a vonalak hosszához viszonyítva

Egész Európában nő a vasúti balesetek száma 2020 óta. Magyarország idei adatai drámai mértékűnek mondható emelkedést mutatnak. HVG-Ténytár.

(Kiemelt képünk csak illusztráció.)

Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.