Világszerte problémákat okoz a rendszerleállás a légi közlekedésben is.
Egyelőre viszonylag nyugodt a hangulat Ferihegyen ahhoz képest, hogy egy globális informatikai hiba okoz nehézségeket a légi közlekedésben is. Ahogyan korábban megírtuk, a Budapest Airport közlése szerint több légitársaság utasfelvételi rendszere is leállt, emiatt pedig „járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani”.
Olvasónk beszámolója szerint a budapesti repülőtéren nem tapasztalható különösebb torlódás, a légkondi stabilan működik, vizet még nem osztanak. Az utasokat hangosbemondón tájékoztatják, így tudták meg azt is, hogy a rendszerleállás miatt manuálisan, ezáltal lassabban intézik a beszállítást.
“A késések garantáltak, azt mondták, nyugodtan igyunk még meg egy kávét” – tapasztalta olvasónk. A problémát leginkább onnan lehet érzékelni, hogy az induló járatok kapuszámát csak rövid idővel a menetrend szerinti időpont előtt, nagyjából fél órával korábban írják csak ki. “Működnek a dolgok, csak nagyon lassan” – összegezte a helyzetet. Felszállnak a repülők is, pániknak egyelőre nincs nyoma, az utasok és a személyzet is nyugodt, a tömeg sem torlódott fel.
Mindezek ellenére biztosra megy a Wizz Air, akik közleményben arra kérik azokat, akik ma repülnek, hogy legalább 3 órával járatuk indulása előtt a repülőtérre. Mint írják, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találták magukat szemben nemzetközi informatikai partnerük rendszerének leállását követően.
“Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet” – teszik hozzá. Megjegyzik, jelenleg nem elérhető sem weboldaluk, sem mobilalkalmazásuk, akadozik a foglalási rendszer, valamint az online utasfelvétel és a beszállókártya kiadása is. Ezalatt az idő alatt a repülőtéri utasfelvétel ingyenesen elérhető.