Itthon HVG 2024. február. 28. 15:11

A Fidesz cserepadja gyenge, Sulyok Tamást mégis gyorsan pályára tudta küldeni Orbán

Biztosra ment Orbán Viktor, amikor az Alkotmánybíróság elnökét választotta államfőjelöltnek – írja elemzésében a friss HVG. Sulyok Tamás lojalitása adott, még akkor is, ha nem kifejezett pártkatona. A valódi veszteség a Fidesznek most Varga Judit.

Tizenöt nappal és egy órával Novák Katalin lemondását követően Sulyok Tamás már az első beszédét mondta Magyarország leendő, március 5-én hivatalba lépő új államfőjeként. A gyors váltáshoz Orbán jól olajozott hatalmi gépezete és olyan jelölt kellett, aki már bizonyította megbízhatóságát.

Bár nem váltak be azok az ellenzéki jóslatok, hogy ismét egy, mélyen a Fideszben szocializálódott pártkatona kerül az államfői székbe, Sulyok leigazolásával Orbán nem vállalt politikai kockázatot: olyan káderből kreált elnököt, akinek a lojalitásában párttagkönyv hiányában is megbízhat – írja a helyzetet nagy cikkben elemző HVG.

Azzal, hogy az Alkotmánybíróság elnökét a Sándor-palotába teleportálja, a kormányfő a NER egyik legkönnyebben pótolható elemét helyezte át. Ha ezt például a házelnök Kövérrel vagy brüsszeli kijáróemberével, Navracsiccsal teszi, az utánuk maradt űr betöltése körülményesebb lett volna.

Ám a gyors munkának ára van. Orbán úgy tudott felülkerekedni a kegyelmi botrány miatti személyzeti problémákon, hogy azonnal elengedte az utánpótlásból felépített két politikusát. Varga Judit EP-lista-vezetőt például a kevés lelkesedést kiváltó régi motoros Deutsch Tamásra cserélte.

További részletek Orbán káderpolitikájáról, az új államfőnek a rendszerváltás környékén az üzleti életben tett kalandjairól vagy éppen Deutsch Tamás brüsszeli „helyzeti hátrányáról” a hvg360-on és az e heti HVG-ben olvashat:

HVG
Hirdetés
hvg360 Balla István 2025. április. 16. 12:09

„Már addigra eldől, hogyan fogunk olvasni, amikor még egy betűt sem tanultunk az iskolában”

Minden tanár olvasástanár – véli Steklács János nyelvész, oktatáskutató, aki szerint nem lenne szaba abbahagyni az olvasás tanítását a negyedik osztályban, és az nem is csak a magyarórák feladata. Volna megoldás a magyar gyerekek egyre romló szövegértési képességeinek javítására, de egyelőre csak a fióknak készült el egy erről szóló javaslatcsomag, ami pedig „kevés pénzért az egész országot lényegesen jobbá tehetné”.