Havonta több száz esetben fordul elő, hogy néhány másodpercen belül több jegyet vesznek ugyanazzal a bankkártyával, de a BKK szerint ezek többnyire szándékos vásárlások.
Eddig egy törpe kisebbség jelentkezett csak a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) azzal, hogy tévedésből egynél többször fizetett a jegyért a reptéri buszon, és összességében jól működik a rendszer – így reagált a fővárosi közlekedési vállalat a hvg.hu hétfői cikkére.
Ahogy korábban megírtuk, BKK úgy modernizálta az érintőkártyás fizetést a 100E járaton, hogy a készülék nem ad jegyet vagy bizonylatot, csak felvillan rajta egy zöld pipa. Emiatt előfordulhat, hogy az utas akár többször is lehúzza a kártyáját, kifizeti a 2200 forintos jegyárat, mire rájön a működési elvre.
A gyanútlan turisták akár tízezer forintot is bukhatnak a 100E reptéri busz jegyautomatájának sajátos működésén
A BKK úgy modernizálta az érintőkártyás fizetést a reptéri buszon, hogy a készülék nem ad jegyet vagy bizonylatot, csak felvillan egy zöld pipa. Sok utas kétszer, háromszor vagy akár többször is kifizeti a méregdrága jegyet, mire rájön a működési elvre.
A BKK lapunk megkeresésére korábban azt közölte, hogy az esetek legfeljebb 1-2 százalékában fordul elő, hogy az utas véletlenül egynél több jegyért fizet a reptéri buszon.
Ez alapján úgy számoltunk, hogy hetente 120, havonta csaknem 500 utas fizet minimum 2200 forintot feleslegesen.
A cikkünk megjelenése után, a Telex szerint a BKK azt közölte, hogy idézett 1-2 százalékos adat nem a téves vásárlásokra, hanem minden olyan vásárlásra vonatkozik, amikor valaki tíz másodpercen belül kétszer fizet ugyanazzal a kártyával, ezek nagy része pedig szándékos.
Azt is hangsúlyozták, hogy a bankkártya-leolvasó vásárlás közben a zöld jelzésen kívül hangot is ad, és kiírja, hogy sikeres volt-e a vásárlás, vagy nem.
A 100E mellett a kisföldalattinál is bevezették a Pay&Go rendszert. Ott két másodperc helyett öt másodpercig világít zölden a gép, és az egyértelműség kedvéért kiírja, hogy „A bankkártyád a jegyed”.