Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt – ezt javasolja a Miniszterelnökség.
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon december 27-29. közötti igazgatási szünet lesz. Ebben az időszakban országszerte csak 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, azok is korlátozott nyitvatartással.
A két ünnep közötti három munkanapon megyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:
- személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
- lakcím-ügyintézés;
- ügyfélkapu-regisztráció;
- NEK-regisztráció;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
- TAJ-kártya-másolat kiadása.
- rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
A Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére.
Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.
A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.