Régóta parkoltatott fejlesztéseket valósítanának meg Budapesten a mini-Dubaj projekt farvizein.
A Rákosrendező helyére egy vasút-villamos-metró csomópontot tervez a kormány – derül ki abból a Telex által ismertetett dokumentumból, amit egy október 25-i kormányülésre szántak. A kormány a mini-Dubaj nevet viselő, 1900 milliárd forintos projekthez kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztéseket végezné el 300 milliárd forintból.
A Rákosrendezőhöz tervezett egyik legfontosabb beruházás a XIII. kerületi Szegedi utat és a XIV. kerületi Nagy Lajos király útját összekötő felüljáró megépítése lenne. A két, egyenként százezer főnél népesebb kerületet ma a Rákosrendező és a Nyugatiból kivezető vasútvonal hermetikusan választja el egymástól, azokon egyetlen helyen, a Hungária körúton lehet normálisan átkelni. A Szegedi úti felüljáróval a két kerület között nyílna egy második átjárási lehetőség – írja a portál.
Budapesti felhőkarcolók: Lázárék pár éve még kőbe vésték volna a 65 méteres korlátot, most már ennek háromszorosáról tárgyal a kormány
A Mol-torony miatt nem olyan régen még hosszú viták zajlottak arról, hogy mekkora épületeket visel el Budapest. A tornyot végül felhúzták, a kormány akaratának az UNESCO sem tudott megálljt parancsolni, és Lázár is hiába hangoztatta elítélő véleményét. Most hasonló forgatókönyv tűnik körvonalazódni, csak már 220-240 méteres felhőkarcoló terveiről szólnak a hírek.
Erre azért is szükség volna, mert a kormány régi terve, hogy megszünteti a Városligeten átmenő autóforgalmat, az odavezető M3-as autópályáról érkező autókat pedig a felüljárón keresztül eresztenék be a XIII. kerületbe. A felüljárón villamos is közlekedhet majd, ami a Zuglóban véget érő villamosvonalakat kapcsolná rá a Béke térnél a XIII. kerületi vonalakhoz. Ennek az eredménye pedig egy Zugló-Lehel tér, vagy akár Zugló-Óbuda villamosvonal is lehet.
Része az elképzeléseknek az 1-es metró meghosszabbítása is, amit szintén nem a közelmúltban találtak ki, a mini-Dubaj-projekt viszont ösztönzőleg hathat rá, hiszen a területen áthaladó metróvonal nagyban megdobná majd az itt építendő ingatlanok értékét.
A „mini-Dubaj”-projekt lényege, hogy a Rákosrendező ma már használaton kívüli rakodási területeit és vágányait felszámolják, és azon a befektető irodákat és lakásokat épít majd (ami tönkre teheti a Hősök tere megszokott képét). A vasútvonal viszont nem tűnik el teljesen, hiszen itt megy keresztül minden a Nyugatiba induló és oda érkező vonat. Sőt, ha egyszer megépül a Déli és a Nyugati közötti vasúti alagút, akkor ez lesz az ország legfontosabb vasúti korridorja, amin még a mostaninál is jóval több vonat jár majd – írja a portál.