Itthon hvg.hu 2023. szeptember. 18. 21:10

Túl van a kapacitásán az M0-s déli szakasza

Naponta átlagos több mint 20 ezer tehergépkocsi koptatja az aszfaltot a körgyűrű déli részén.

Óriási terhelésnek van kitéve az M0-s körgyűrű a mai napig, hiába az elmúlt évek kapacitás fejlesztése. A körgyűrű déli szakaszain naponta átlagosan több mint 20 ezer tehergépkocsi megy át, számol be a Világgazdaság.

A tavalyi év ezen szakaszában már elérte a százezret az átlagos napi gépjárműforgalom ezen a területen, tehát minden ötödik gépjárműből egy kamion volt. Az M0-s ezekkel az adatokkal egyértelműen az ország legterheltebb gyorsforgalmi szakasza lett.

A déli részén a 6-os út és az 51-es főút közötti 14 kilométeres részen a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult 2022-ben. Ezzel bőven átlépte azt az értéket, amire tervezték.

A VG cikke szerint az adatokat tekintve sem az agglomerációs települések életminősége, sem költséghatékonyság szempontjából nem a legjobb választás az M0-s bővítése. Az M8-as és az M81-es, pontosabban az azóta átnevezett M200-as autóút megépítése lehetne a megoldás, ez lazítana az ország infrastruktúrájának Budapest centrikusságát. A VG azt írja, ez minimum tíz évet venne igénybe.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.