A hegyvidéki önkormányzat annak tudatában építette meg a Normafára a 21. században jellemző klimatikus viszonyokhoz egyáltalán nem igazodó sípályáját, hogy tisztában volt vele, per zajlik a beruházás ellen, és az engedélyeket bármikor visszavonhatják.
A Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Normafára épített sífutó- és szánkópálya engedélyeit – írja a Népszava. A Hegyvidéki Önkormányzat mostanáig közpénz-milliárdokat költött a kivilágított és hóágyúzott sífutó-, valamint szánkópálya tervezésére és kivitelezésére, mindezt annak tudatában, hogy egy civil szervezet pert indított a beruházás ellen, aminek az elvesztésére minden esély megvolt (és így is lett).
A pert a Védegylet Egyesület indította, akik most közleményben emlékeztetnek arra, hogy a Normafa 2013-as úgynevezett „rehabilitációjának” központi eleme volt a történelminek nevezett sportterület helyreállítása, elsősorban a síélet feltámasztása.
Környezetvédők szerint a Normafa erre mára tökéletesen alkalmatlan, ugyanis a budai hegyek klimatikus viszonyai, a tengerszint feletti 470 méteres magassága nem megfelelőek a mesterséges hó gyártására és megőrzésére, természetes hó pedig már nemigen esik, még a Normafán sem.
A Pest Megyei Kormányhivatal a Törvényszék döntése alapján megkezdte az engedélyek átdolgozását.
Ne bántsátok a piszedenevért! |
Cikkünk megjelenése után a Hegyvidéki Önkormányzat közleményt juttatott el szerkesztőségükhöz. Ebben azt állítják, a sífutó-és szánkópálya megvalósítását és működését engedélyező határozata a Kormányhivatalnak továbbra is jogerős – ez a Fővárosi Törvényszék két hónapja hozott ítéletének lényege. Szerintük a sajtó egy része nem a valóságnak megfelelőn tájékoztatja a közvéleményt az ügyben, amelyben július eleje óta semmilyen új fejlemény nem történt. Az állítják, a törvényszék döntése arra kötelezi a Kormányhivatalt, hogy fordítson nagyobb figyelmet az - egyébként téli alvását töltő - nyugati piszeorrú denevér nyugodt álmára; a sífutó- és szánkópálya területét ne csak helyrajzi számokkal, hanem még pontosabban határozza meg; valamint precízebben rögzítse a pályahasználati üzemidő kereteit. |