Megoszlanak a vélemények az idei matek feladatsorról.
"Tavalyhoz képest nehezebb volt az érettségi, de annak biztosan örültek a diákok, hogy nem volt trigonometria" – mondta az Eduline-nak Tönköly Dorina, a Studium Generale matematika szekció vezetője.
„Az első feladatrészben volt pár becsapósabb feladat – erről itt írt az Eduline részletesen – de az még egészen elfogadható volt, illetve a második feladatlap A része is barátira sikerült” – véli a szaktanár.
Ugyanakkor a B rész szerinte már okozhatott fejtörést: "Lehet néhányan bajban voltak, hogy a 17-es vagy a 18-as feladatot hagyják-e ki. Első ránézésre azt gondoltuk, hogy az utolsó feladat könnyű, egy egyszerű szövegértés, de részletesebben megnézve a feladatot, a C résztől kezdve nehezebbé vált: a kombinatorika elijeszthette a diákokat.”
Az idő a Studium Generale munkatársa szerint nem jelenthetett problémát, „alapvetően kevés elméleti tudásra volt szükség, elég gyakorlatias lett a feladatsor”. Tönköly Dorina szerint a kettest könnyen össze lehetett ollózni: "Nagyon jó volt, hogy sok részfeladatból állt még a második feladatlap is, mert így sok pontot össze lehetett szedni minden feladatnál.”
A diákok körében megoszlanak a vélemények az idei középszintű matekérettségiről. Az Eduline-nak nyilatkozó Kata – aki egy miskolci gimnáziumban tanul és erős 4-es matematikából – azt mondta, az elmúlt évek összes feladatsorát megoldotta egy matektanárral, az idei érettségi 12 feladatból álló első részét viszont jóval nehezebbnek érezte, mint a korábbi években bármelyiket.
Kata osztálytársa, Ákos szerint is nehezebb volt az első feladatrész, mint amit gyakorolt, ő kevésnek érezte rá a 45 percet. A második feladatlap B részében mindketten a 18-ast hagyták ki, elmondásuk szerint azért, mert annak 7 pontot érő, egyenletrendszereket visszakérdező D alfeladatához "hozzá sem tudtak kezdeni".
Az Eduline teljes cikkét a diákok véleményéről itt olvashatja.