Rákay Philipre még Deáknál is többet költhetett a Megafon Központ.
Elérte a százmillió forintos álomhatárt Deák Dániel kormányzati influencer Facebook felületének reklámköltsége – szúrta ki a Telex csütörtökön. A hatvanezer követővel bíró Deák reklámjait a kormányzati narratívát ordítóvá hangosító Megafon Központ finanszírozta, állításuk szerint adományokból. Nyáron rákérdeztünk a Megafonnál ezekre az adományokra, válasz azóta sem érkezett tőlük.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9139ee9d-dba7-48c5-96f1-e97e3820d533.jpg)
Deákra visszatérve: magánszemélyként az első, összességében pedig a negyedik helyen áll a kormány, a Fidesz és az Ez a lényeg nevű ellenzéki „lap” mögött, maga mögé utasítva például Karácsony Gergelyt is, aki súlyos összegekkel tolta meg előválasztási kampányát.
Rákay Philipre azonban még Deáknál is többet költhetett a Megafon, azonban az ő oldalát törölte a Facebook korábban. Rákay újat indított, így technikailag egyik oldalát 78 millió forinttal, a másikat pedig 48 millióval támogatta a Megafon.
A Megafon Központ influencerképzőjéről itt írtunk bővebben:
Tízmilliókból építi fel és támogatja a kormánypárti megmondóembereket a Megafon Központ
A kormánypárti megmondóembereket képző Megafon Központ ugyan 2020 nyarán már indított egy képzést, hogy hangosabbra csavarja a kormányzati propagandát a közösségi médiában, most pedig újra tréningre hívják a jobboldali influenszereket. Finanszírozásukkal kapcsolatban bőszen mutogatnak adományozóikra, ám hogy a súlyos tízmilliók kitől jönnek be és a központ hogyan gazdálkodik vele, azt sűrű homály fedi.