Itthon hvg.hu 2021. október. 22. 11:13

Székely Sándor: A KDNP miatt úgysem szavazza meg a Fidesz a javaslatomat

Az ISZOMM politikusa szerint csak azoknak a pártoknak szabadna frakciót alapítani a parlamentben, akik „valós társadalmi támogatottsággal rendelkeznek”.

Közös frakcióba kényszerítené az egy listán induló pártokat Székely Sándor jelenleg független parlamenti képviselő, aki pár éve még a DK frakciójában ült.

A Szanyi Tibor féle ISZOMM politikusa szerint azért kell módosítani az Országgyűlés házszabályát, mert a jelenlegivel olyan mikropártok is külön frakcióhoz – és ezzel támogatáshoz jutnak –, amelyeknek amúgy szerinte nem lenne esélyük önállóan bekerülni a parlamentbe. A mostani szabályok szerint minimum 5 képviselő tud frakciót alakítani, akár egyéniből, akár listáról kerül be a parlamentbe.

Székely lapunknak elmondta: a kezdeményezést nemcsak a hatpárti ellenzék, hanem a Fidesz sem fogja támogatni, méghozzá a KDNP miatt. A kormánypárt 2006 óta minden választáson együtt indul a kereszténydemokratákkal, Székely szerint így közös frakcióba is kellene ülniük, ami jóval kevesebb támogatást is eredményezne nekik.

Székely Sándor a módosítóját Facebook-hirdetésben is promózza: egy olvasónk külön felhívta arra a figyelmet, hogy a hirdetés finanszírozójaként az Országgyűlés Hivatala van feltüntetve, a hirdetésre az adatok szerint nagyjából 50-55 ezer forintot költött el. A politikus a hvg.hu-nak ezt azzal magyarázta, hogy költségvetési keretéből finanszírozza a hirdetést.

Szerinte a legtöbb jelenlegi parlamenti párt is így hirdet, ez azonban nem igaz: ahogy arról részletesen beszámoltunk, a Fidesz például saját neve alatt költött el tízmilliókat a Gyurcsány Show felpörgetésére a napokban.

Legalább ötvenmilliót költött a Fidesz Márki-Zay lejáratására az utóbbi napokban

Legalább ötvenmillió forintot költöttek el a Fidesz politikusai és influenszerei Facebookon az utóbbi tíz napban hirdetésekre. Karácsony Gergely már a múlté, a propagandamédia és a megmondóemberek új célpontot találtak: Márki-Zay Pétert. Összesen 54 220 695 forintot költöttek el október 10. óta a kormánypárt közösségi médiás kommunikációjára a Facebook hirdetési összegzése szerint.

Nem ez az első olyan módosító, ami elsősorban az ellenzéki pártokat célozza: korábban Volner János kiugrott jobbikos és mi hazánkos képviselő kezdeményezése alapján módosította úgy az Országgyűlés a választási törvényt, hogy az országos listaállításhoz legalább 71 választókerületben kell jelöltet állítaniuk a pártoknak, ami közös listára terelte az ellenzéki pártokat.

Hirdetés