Csak a szükséges javításokat kellett elvégezni rajtuk, különben is, csak 46 járművet vizsgáltak meg. Erről a BKK vezérigazgatója beszélt a Népszavának, de az interjúban szó esett egyebek mellett a jegyárbevételekről, a buszbeszerzésről, az e-jegyről és a dugódíjról is
Összesen 46 járművet vizsgáltak, és a kifogásolt 40 százalék másnap, a szükséges javítások után munkába is állhatott, monta Walter Katalin, a Budapest Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a Népszavának adott interjúban arról, hogy a közelmúltban a kormányhivatal balesetveszélyesnek találta járműveik 40 százalékát.
Buszok és trolik használatát tiltotta meg a BKV-nak a kormányhivatal
Hatalmas számlagyár működött annak az informatikai vállalatnak az árnyékában, amely Tarlós István főpolgármestersége idején nyerte el a BKV informatikai rendszerének üzemeltetését és fejlesztését, és a munkában egészen idén június végéig részt is vett.
Az igazgató jelezte, a BKV nem küld ki balesetveszélyes járműveket a forgalomba, de azért kénytelenek régi, és túl gyakran javításra szoruló járműveket futtatni, mert a kormány keresztbe tesz a fővárosi buszbeszerzéseknek. Egy éve várnak például a kormány jóváhagyására, hogy egy 30 milliárd forintos hitel révén 300 új buszt vehessenek.
Walter Katalin beszélt arról is, hogy a kampányoknak köszönhetően augusztusban jelentősen nőttek a közösségi közlekedés korábban visszaeső utasszámai. Az iskolakezdés után például a 2019-es jegyárbevétel 75 százalékos szintjére kapaszkodtak vissza, de így is 24 milliárdos jegyárbevétel-kieséssel számolnak idénre.
A 14 év alattiak ingyenes utazását jó szemléletformáló eszköznek tartja, szerinte ez havi szinten legfeljebb 80 milliós kiesést jelent, de az első adatok szerint ezt sem fogja elérni.
Az interjúban szó esik még a közbeszerzési bírságokról, amik gyanúsan gyakoriak, a BKK Futár-programjának megújításáról, ami folyamatban van, az e-jegyekről, ahol nyerhetőnek látják a pert, a Budapesti Fejlesztési Központ nyomulásáról, akikkel szakmailag nagy az egyetértés, a Gellérthegyi siklóról, a túlhiszterizált kommunikációs közegről és a dugódíjról is, amin jelenleg nem dolgoznak.
A BKK és a T-Systems 100 milliós bírságot kapott a fővárosi jegyautomaták üzemeltetése miatt
Szabálytalanul hosszabbította meg a jegyautomaták üzemeltetéséről szóló szerződést a BKK és a T-Systems, a Közebeszerzési Döntőbizottság ezért összesen 100 millió forint bírságot szabott ki. A szerződésmódosítást csak azért nem minősítette semmissé, mert az automaták üzemelése közérdek.