Pál Tibor neve a IX. kerületi parkolási ügyekben is előkerült korábban.
Az Átlátszó írta meg egy momentumos képviselő, Paróczai Anikó beszámolója alapján, hogy a XIX. kerület, illetve Gajda Péter MSZP-s polgármester tanácsadóként foglalkoztatja azt a Pál Tibort, akinek a neve többször is feltűnt a 444 videósorozatában, amely a Budapestet érintő parkolási ügyeket járta körbe.
Az Átlátszó megfogalmazása szerint Pál és képviselőtársai hosszú éveken keresztül támogatták a Fideszt a IX. kerület sok sebből vérző parkolási ügyeiben, a politikusnak azonban 2019-ben véget ért a képviselői karrierje, mivel akkor ősszel a választók nem szavaztak neki bizalmat.
Csakhogy Pál Tibor nem tűnt el teljesen.
A Momentum XIX. kerületi képviselője, a már említett Paróczai Anikó nyilvánosságra hozta, hogy Pál a kispesti önkormányzatnál dolgozik tanácsadóként, havi bruttó 140 ezer forintért, és „a kerületben kialakult parkolási gondok megoldása érdekében” állítólag már írt is egy tanulmányt.
Paróczai közadatigénylésben jutott hozzá a XIX. kerületi jegyzőtől Pál Tibor szerződéséhez, és az ahhoz kapcsolódó teljesítési igazolásokhoz. Az Átlátszó ezeket kérte el a képviselőtől, és mutatta most be. A papírokból pedig az látszik szerintük, hogy Kispest MSZP-s polgármestere, Gajda Péter 2020 decemberében kötött szerződést az önkormányzat nevében Pál Tiborral, akit három feladattal bízott meg:
- a Galvani híddal kapcsolatos koordináció és tanácsadás;
- közösségi közlekedéssel és forgalomszabályozással kapcsolatos tanácsadás;
- Kispest és Ferencváros közötti kapcsolat erősítése.
Az Átlátszó szerint az eddig eltelt 6 teljes hónap alatt Pál Tibor összesen 5 teljesítési igazolást adott le, legalábbis Paróczainak ennyit küldött meg a jegyző június végén.
A januári teljesítésire Pál azt írta az elvégzett feladatokhoz, hogy „a településtervezéssel összefüggő törvények módosításának hatásai a helyi, kerületi önkormányzatra”. A februárin „a hulladéktörvény módosításának véleményezése”, a márciusin a Hungária úti bentlakásos iskola átalakítási tervének véleményezése szerepel. Áprilisi teljesítési igazolás nincs a jegyző által kiadott pakkban. A májusin a Galvani hídhoz kapcsolódó, a IX. és a XIX. kerületet is érintő úthálózattal kapcsolatos egyeztetések szerepelnek, a júniusin viszont már parkolás, ezt ugyanis azzal a megfogalmazással adták le, hogy
a kerületben kialakult parkolási gondok megoldása érdekében előzetes tanulmány és megvalósítási lehetőségek felmérése, értékelése. Javaslat a parkolási rendszer megvalósításának finanszírozására és működtetésére”.
Paróczai ez alapján kérte ki a kérdéses tanulmányt, amely mintegy 41 oldalból áll, de a szerző neve nincs benne. A dokumentum Közterületi Fizető Parkolásról Szóló Koncepció címet viseli és többes szám első személyben íródott. Így tehát nem egyértelmű, hogy a tanulmányt Pál Tibor írta-e, de Paróczai szerint „két ismert parkolásüzemeltetési cég (egy óra forgalmazó és egy szoftver forgalmazó) promóciós anyaga köszön vissza belőle”.
A momentumos képviselő a fentiek miatt nemrég rákérdezett Gajda Péter polgármesternél, egyáltalán napirenden van-e a kispesti parkolási rendszer felülvizsgálata, átalakítása. Elmondása szerint azt a választ kapta, hogy bár polgármesteri programban szerepelt a felülvizsgálat terve, most senki nem foglalkozik ezzel az önkormányzatban. „Ezt követően privát úton is érdeklődtem nála, hogy miképp végezhet mégis tanácsadói munkát Pál Tibor parkolási ügyekben, ha nincs napirenden a kérdés, de eddig nem válaszolt” – írta Paróczai Anikó.