Ha a szöveg nem lenne érthető, az emotikonok irányt mutatnak.
Egyre több helyen találkozni azokkal a plakátokkal, amelyekkel a magyar kormány hirdeti az új nemzeti konzultációt.
A kihelyezett plakátokon a korábban ismertetett 14 kérdés főbb üzeneteinek leegyszerűsített változatai láthatóak, megtámogatva egy-egy emojival. A konzultáció kérdései és az arra adható válaszopciók eleve úgy vannak megfogalmazva, hogy szinte a kitöltő "szájába" adják a választ, a mostani plakátokkal pedig még inkább irányba tették az embereket.
A migrációt egy füstölgő fejű emojival szemléltették, a minimálbér-emelést egy smiley-val, a szexuális propagandát pedig egy dühös arc nyomatékosítja.
A kérdőíveket egyébként már el is kezdték postázni.
Azt nem tudni, hogy a mostani nemzeti konzultáció mennyibe került a magyar adófizetőknek, ahogy a nyitásról szóló kampányról sem közölt számokat a kormány. Legutóbb a 2020-as, „Nemzeti Konzultáció a Koronavírusról és a gazdaság újraindításáról" elnevezésű kampányról szolgáltattak adatot. A nemzeti konzultáció és az azt körülölelő kormányzati hirdetések (nyomtatott sajtó, online, rádió, TV, óriásplakát, citylight, hengeroszlop) végösszege közel 11,5 milliárd forint volt.