A köznevelési államtitkár az előző évek átlagának megfelelő eredményekről beszélt, ami szerinte azt bizonyítja, sikeres volt a köznevelés a járványhelyzet alatt.
A lezajlott középiskolai felvételi vizsgákról beszélt kedden Maruzsa Zoltán oktatási államtitkár, aki szerint 90 százalékos feldolgozottság alapján “az elmúlt évekhez nagyon hasonló eredmények születtek”, és mindössze 2–3 pontos ingadozásról van szó a korábbi évekhez képest, évfolyamonként eltérő irányban.
Maruzsa kiemelte, hogy sokak szerint a szokásosnál könnyebb volt a matematika, és nehezebb a magyar feladatsor, de szerinte ez csalóka: “a matematika átlagpont a negyedik, a hatodik és a nyolcadik évfolyamosok körében is alacsonyabb lett, mint a magyar átlagpont” – mondta, kiemelve, hogy a magyar nyelv átlageredménye 24,4, a matematikáé pedig 22,7 pont lett a megszerezhető ötvenből, ami elmondása szerint pontosan megfelel például a 2016-os helyzetnek.
A hatodik és negyedik évfolyamon ezeknél magasabb átlageredmények születtek, és szerinte “objektív adatok alapján a köznevelési rendszer eredményesen látta el feladatát az elmúlt hónapokban a járványügyi helyzet ellenére is” – mondta Maruzsa.
Az államtitkár tehát valóban beszélt némi kilengésről, de azt nem említette meg, hogy ezek az átlagok annyira nem jók: ahogy azt a hvg.hu megírta, az utóbbi tíz év legrosszabb magyar átlaga 2012-ben volt (25,2 pont), a legjobb 2014-ben (33,3 pont). Matematikából a legrosszabb 2018-ban volt (18,3), a legjobb 2011-ben (27 pont). Tehát magyarból az elmúlt tíz év leggyengébb száma jött ki, de matematikában is öt átlagpont a csökkenés a tíz évvel ezelőtti helyzethez képest.