Az Önszabályozó Reklám Testület elérte, hogy levegyék a YouTube-ról "Pirost".
Az Önszabályozó Reklám Testület is problémásnak találta a CBA Piros című reklámját, mondta Gerendi Zsolt főtitkár a Nagy Kreatív Márkanapon - írja a Média1.
Gerendi egy moderátori kérdésére válaszolva elmondta, hogy fogyasztói panasz nyomán az ÖRT is elemezte a CBA Piros Reklámját, és ennek nyomán elmeszelte a reklámot, mivel öncélú szexualitása miatt a szpot szerintük is sértő volt. A Média1 azt írja, bár a CBA nem tagja az ÖRT-nek, az Önszabályozó Reklám Testület felvette a kapcsolatot a hirdetővel is. Gerendi közölte, hogy a márka konstruktívan együttműködött az ÖRT-vel. A CBA azzal védekezett, hogy szerintük a célcsoportjuk ezzel a reklámmal volt hatékonyan elérhető. A lánc végül eltávolította a reklámot a YouTube-ról.
Korábban az Egyenlítő Alapítvány tagjai tiltakoztak a CBA 2019 nyarán közzétett reklámja ellen, és annak leállítását kérték, azt írták, szerintük a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak.
A Magyar Reklámszövetség is kiakadt a Piros miatt, azt írták,
társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitás ilyetén felhasználása, illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása”.