Itthon hvg.hu 2019. szeptember. 04. 20:41

A reklámtestület is elmeszelte a CBA-reklámot

Az Önszabályozó Reklám Testület elérte, hogy levegyék a YouTube-ról "Pirost".

Az Önszabályozó Reklám Testület is problémásnak találta a CBA Piros című reklámját, mondta Gerendi Zsolt főtitkár a Nagy Kreatív Márkanapon - írja a Média1.

Gerendi egy moderátori kérdésére válaszolva elmondta, hogy fogyasztói panasz nyomán az ÖRT is elemezte a CBA Piros Reklámját, és ennek nyomán elmeszelte a reklámot, mivel öncélú szexualitása miatt a szpot szerintük is sértő volt. A Média1 azt írja, bár a CBA nem tagja az ÖRT-nek, az Önszabályozó Reklám Testület felvette a kapcsolatot a hirdetővel is. Gerendi közölte, hogy a márka konstruktívan együttműködött az ÖRT-vel. A CBA azzal védekezett, hogy szerintük a célcsoportjuk ezzel a reklámmal volt hatékonyan elérhető. A lánc végül eltávolította a reklámot a YouTube-ról.

Korábban az Egyenlítő Alapítvány tagjai tiltakoztak a CBA 2019 nyarán közzétett reklámja ellen, és annak leállítását kérték, azt írták, szerintük a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak.

A Magyar Reklámszövetség is kiakadt a Piros miatt, azt írták,

társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitás ilyetén felhasználása, illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása”.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.