A kipufogókból a szokottnál is többször tör elő sűrű, sötét füst.
A BKK nem vezet ugyan statisztikát a szennyező buszokról, de a hibás járművet rögtön cserélik, kivonják a forgalomból javításra. A közlekedési társaság a Népszava érdeklődésére nem tagadta, hogy egyes autóbuszok fekete, fullasztó füstöt okádva indulnak el a megállókból, de hangsúlyozta, hogy egyre kevesebb az idős, alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt jármű.
Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke elismerte, hogy nyáron megszokottnál is többször, erősebben füstölhetnek ezek a buszok. Ennek az az oka, hogy egyes típusok, elsősorban az alacsony padlós, csuklós Volvók motorja viszonylag kicsi és gyenge, nehezen bírja a nagy melegben maximális teljesítménnyel működő klímát. Emiatt pedig a sofőrök csak nagyobb gázadással tudják mozgásba hozni a járművet, ami erősebb füsttel jár. De előfordulhat az is, hogy a nagy melegben a légkondicionáló folyamatos használata miatt állítanak az adagolón, hogy nagyobb teljesítményt sajtoljanak ki a motorból – ez viszont azzal jár, hogy a busz jobban füstöl.
A Levegő Munkacsoport szerint a fekete füst nem csak látványra borzasztó, hanem súlyosan egészségkárosító is. A szakszervezeti vezető, Gólián Zsolt szavaiból az derül ki, hogy a füstölő buszokkal még jó ideig együtt kell élni, mert a flotta a fiatalítás ellenére is túl öreg. A flotta fiatalításának üteme pedig alighanem lassulni fog: a cég jobbára azokat a buszokat veszi meg, amelyeket a nyugat-európai városok közlekedési cégeinél 7-8 éves korukban váltanak ki újakkal.