A főpolgármester szerint az átnevezésre nincs is jogosultsága a fővárosnak.
Ha Tarlós Istvánon múlik, nem nevezik át 5-ös metrónak a szentendrei HÉV-et. A főpolgármester a héten nyilvánossága került tervről az Indexnek azt mondta: az egy ostobaság.
Korábban mi is megírtuk, hogy az elképzelések a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervben szerepelnek. Ezek szerint „tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára” 2019. szeptember elsejétől M5-ös metróvonalként fognak hivatkozni rá, egyben felkérik a BKK-t, hogy végezzék el a szükséges módosítások átvezetését.
Tarlós István a lapnak arra is emlékeztetett, hogy az átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak. A HÉV-et ugyanis visszaadták az államnak, egészében a MÁV tulajdonában van. Hozzátette, szó sincs az átnevezésről szakmailag sem. A tervezett összekötés ugyanis nem klasszikus metróépítés, csak egy minimális szakaszon mélyépítés, és még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul.
Arról, hogy a főváros mégiscsak elfogadott egy olyan határozatot, ami erre utal, Tarlós közölte: Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy majd a tervezésnél metróként vegyék figyelembe a szentendrei HÉV-et.
„De ezt így használni, az közröhej” – nyilatkozta.
Az 5-ös metró név a főpolgármester szerint még Demszky Gábor idejéből ered, akkor emlegették így az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et, legalábbis ezen az alapon javasolhatták most is. Mint kifejtette, felőle a tervezők a tervasztalon nevezhetik metrónak a HÉV-et, de így nevezni valójában, az a világ vicce. Ez egy jó hecc, mert minden épeszű ember röhög rajta, csak éppen nem igaz – közölte.