Viták után sikerült megegyeznie Tarlósnak Orbánnal arról, hogy a fővárosi parkolást központosításának kérdését megvizsgálják.
Hamarosan mégis megindulnak az egyeztetések a fővárosi parkolás központosításáról - mondta az InfoRádiónak Tarlós István budapesti főpolgármester.
Korábban Tarlós a hvg.hu-nak elmondta, polgármester-jelöltségének feltételeként 16 dolgot kért Orbán Viktortól, aki végül 15-re bólintott rá, az egy, amire nem, az a budapesti parkolás rendezése és egységesítése lett volna. Akkor azt mondta, ha mindenáron ragaszkodott volna ehhez, "az olyan felesleges belső politikai vitákat generált volna a kerületekkel, hogy nem láttam értelmét ragaszkodni hozzá". Később, egy másik interjúban hozzátette, hogy "a politikai klíma mindenesetre nem volt megfelelő ahhoz, hogy az átalakítás ne okozza helyi botrányok tömegét", bár elismerte, hogy van olyan kerület, ahol szinte szabályos pénzbeszedésként használják a rendszert.
Tarlós két napja bejelentette, hogy egy hete megegyezett Orbán Viktorral, hogy mégiscsak kinyitják a vitát és az egyeztetést a parkolás központosításáról, most az InfoRádiónak pedig arról beszélt, hogy két szakminiszter bevonásával hamarosan meg is indulnak az egyeztetések a fővárosi parkolás központosításáról.
Hozzátette,
volt egy kis tányércsörgés,
így viták után sikerült csak megegyeznie a miniszterelnökkel. "Sikerült kinyitni ezeket az egyeztetéseket, amelyek a közeljövőben megindulnak két szakminiszter és a parlamenti frakció részvételével" - mondta most.
Azt is hozzáttte, hogy "nem lett volna balhé, ha bizonyos polgármesterek mellém állnak. Ehelyett az történt, hogy egyik-másik, például Zugló polgármestere, indignált levélben követelte, hogy maga üzemeltethesse a parkolás" – tette hozzá a városvezető.
A 3-as metró szerelvényeinek klimatizálásáról most azt mondta, a közbeszerzési eljárás lefolytatására még idén sor kerülhet, és amennyiben a felújítást végző orosz kivitelező hozzájárulását adja, jövő évre végezhetnének is a műszaki munkákkal. A főpolgármester kiemelte,
ha a szerelvények orosz gyártója nem járul hozzá, akkor nem építenek klímát a kocsikba.