Valamiért kikapcsolták a radar hangjelzését, így az sem figyelmeztette a kapitányt a tragédiára.
Némák voltak a vészjelzők a Viking Sigyn szállodahajó radarján – írja a Blikk a tragédiát vizsgáló elsődleges szakvélemények alapján.
Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető cég ügyvédje ugyanis megkapta azokat az iratokat, amelyek az elsődleges szakvéleményeket tartalmazzák, ezek szerint a Viking vezetőjének látnia kellett a sétahajót, amikor az még előtte volt.
Az iratok szerint rendőrség a Viking 46 fős személyzetét és 184 utast hallgatott ki tanúként a tragédia után, köztük azt az amerikai házaspárt is, akik videón örökítették meg a Viking fedélzetének orrából az ütközést. A felvételen nem látható, hogy a Viking az ütközést megelőzően lassítana, azaz nem vett tudomást a Hableány jelenlétéről, pedig látnia kellett a hajót.
A Viking radarjához tartozó közelriasztás jelzőhangja viszont ki volt kapcsolva, holott ez felhívta volna a figyelmet arra, ha valami túl közel kerül a hajótesthez, ha éppen a vezető nem figyel. A Blikknek egy hajózási szakember azt mondta, lehet, hogy azért kapcsolták ki a hangjelzést, mert a Duna forgalmas budapesti szakaszán legalább 15-20 másik hajó közlekedett, így folyamatos volt a felesleges jelzés, ami zavarhatott.
Azt azonban még mindig nem tisztázták, hogy a Viking mozgatható kapitányi hídját miért engedték a maximális magasságnál egy méterrel alacsonyabbra, holott ezt az áradó Duna vízállása sem indokolta, egy méter magasság pedig rengeteget számíthatott volna a beláthatóságnál.