Ugyanakkor használni még nem lehet majd őket, az e-jegyrendszer bevezetése még csak távlati cél.
Engedélyt kapott a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) beléptetőkapuk telepítésére a 4-es metró több állomásán – írja a Napi.hu.
A lap arra hívja fel a figyelmet, hogy a kormány honlapján nyilvánosságra hozott dokumentumok szerint az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) tartozó vasúti közlekedési hatóság november 8-án
kiadta a beléptetőkapuk létesítési engedélyét a 4-es metró Kálvin téri és II. János Pál pápa téri állomására a BKK meghatalmazása alapján eljáró pro Montel Zrt.-nek.
Az elérhető dokumentumok szerint Újbuda-központ állomás esetében szeptember óta tart az engedélyezési eljárás, de az ügyintézés 4 hónapig tarthat.
A lap rákérdezett a minisztériumnál az ügyre, és azt a választ kapta, hogy a 2-es metróvonalon a Kossuth téri állomás esetében is vizsgálták a beléptetőkapuk telepítését, de a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szakhatóságként nem járult hozzá a létesítéshez. "Itt az utasforgalom áramlási irányában nem telepíthetők a kapuk addig, amíg nem igazolják az állomás kiüríthetőségének megfelelőségét" – írta a minisztérium.
A tárcának a lapnak küldött válaszából az is kiderült, hogy a kapukat egyelőre még nem fogják használni, ugyanis azt írták, a kapuk használatbavételének elsődleges feltétele az elektronikus jegyrendszer bevezetése, és használatbavételi engedély iránti kérelmet még egyik kapu esetében sem nyújtottak be.
A BKK szeptemberben még azt közölte a lappal, hogy jelenleg céldátuma sincs a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésének, ugyanis egyelőre a rendszer működtetéséhez szükséges infrastruktúra telepítése, szoftverfejlesztések, oktatások, illetve tesztelési feladatok elvégzése zajlik. A tervezett 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel 29 buszra és trolibuszra (például a 76-os trolin), valamint a Deák téri metróállomáson és a közvágóhídi (H6-os HÉV) állomáson is lehet már találkozni az érvényesítő készülékekkel és a beléptetőkapukkal. Augusztusban arról volt szó, hogy 2020-ra csúszhat az e-jegyrendszer bevezetése.
A pro Montel Zrt. egyébként régi partnere a közlekedési társaságnak, korábban a budapesti metróvonalakon vett részt a rekonstrukciós munkálatokban, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alvállalkozójaként dolgoznak a 3-as metró északi szakaszának felújításában, de részt vesznek a Szeged és Hódmezővásárhely között milliárdokból épülő tram-train projektben is.