Szerintük természetes fluktuációról van szó, országos szintű pedagógushiányról pedig nem beszélhetünk.
Mi is több ízben foglalkoztunk azzal, hogy országszerte több száz tanár hiányzik az iskolákból, nemrég pedig a kormány által életre hívott Nemzeti Pedagógus Kar is kevés szakemberről írt kapcsolódó helyzetértékelésében. A Szülői Hang csoport ezért online kérdőívet készített, hogy kiderüljön, ténylegesen hány tanár hiányzik az állami iskolákból.
A Klebelsberg Központ közben a kormánypárti Magyar Időkben üzente meg, mit gondol az egészről. A lap szerdai cikkében azt hangoztatják: nem lehet országos pedagógushiányról beszélni. A köznevelési intézményekben átmenetileg mindig lesznek üres álláshelyek, írják, hiszen a tanárok életkörülményeiben beálló változások, ilyen a nyugdíjazás vagy a gyermekvállalás, kihatnak arra. Ez szerintük természetes fluktuáció, ezért sem lehet országos hiányt mondani.
Ismertetésük szerint Magyarországon továbbra is az OECD-átlag alatti az egy pedagógusra jutó gyermekek száma, ráadásul a tankerületi központok fenntartásában működű intézményekben 2017/2018-as tanévhez képest összességében a szeptember 15-i állapot alapján ezerkétszáz fővel több a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak száma – írták.
A Klebelsberg Központ közleményében politikai szálat is felvet, szerintük ugyanis a balliberális kormányok 2010 előtt mindent megtettek, hogy elvegyék a fiatalok kedvét a pedagóguspályától. Ma viszont, teszik hozzá, ez a hivatás egyre vonzóbb, amit az 50 százalékos béremelés is igazol.
A fenntartó még jövő évi terveket is vázol: szerintük a probléma megelőzésére már most megvannak a hosszú távú, oktatáspolitikai válaszok. Ilyen például a Klebelsberg képzési ösztöndíj-program, valamint a pedagógus-életpálya.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének új elnöke, Szűcs Tamás korábban azt mondta: ha minden változatlan marad, akkor összeomlás előtti állapotban van az oktatás.