Egy sor, a Fidesz számára stratégiai jelentőségű üzeneteket közlő, a kormánymédiumokban megjelent cikkekről mondatta ki a bíróság a választások után, hogy nem feleltek meg a valóságnak.
Helyreigazítás-dömpinget találunk a legolvasottabb kormányközeli lapok szinte mindegyikében, ezek mind a választások után lezárult sajtóperek következményei – áll az Index hétfő reggeli vezető anyagában. Ezek ráadásul rendre széles körű elérést produkáló nagy cikkek voltak, és mind a Fidesz-kampány nem túl komplex üzenethálózatának fő állításait szajkózták, például hogy Vona Gábor a muszlim érdek képviselője, sőt, terrorszervezetek képviselőit látogatta, hogy Gulyás Márton Soros György "kitartottja" (szó szerint így írták), hogy Simicska pénzeli Vona Gábort, sőt, még autót is vett neki.
Konkrétan az alábbi cikkek ügyében kellett helyreigazítást közölnie a kormányszócsöveknek:
- A Magyar Idők nagy cikkében azt írta, Vona Gábor a muszlim érdek képviselője, sőt, terrorszervezetek képviselőit látogatta. A bíróság kimondta, hogy nem igaz.
- Az igen emlékezetes Soros György fiát a Pride-on látni vélt Pesti Srácok-írás után is közzé kellett tennie a portálnak, hogy valótlanságot állított.
- A Magyar Idők egy újabb cikkében azt állította, Vona Gábor egy 20 millió forintos autót kapott Simicska Lajostól. Erről az állításról is helyreigazításban ismerték el, hogy nem felelt meg a valóságnak.
- Az Origo „Formálódik a Vona–Gyurcsány-koalíció – fotók" című írásában hosszabb helyreigazítás szerepel, mint amekkora magának a cikknek a terjedelme, lényegében minden állításukat helyre kellett igazítani.
- Az Origo azt állította, hogy Gulyás Márton Soros György kitartottja, és megkapta tőle az új ellenzék megszervezésének feladatát. Ezen állításokat is bírósági végzés támasztja alá, hogy nem voltak igazak.
Az Index továbbá hozzáteszi: 2017-ben már 53-szor vesztettek sajtópereket a kormányhű médiumok.
A Fidesz-közeli sajtó büntetése mindezért pusztán az említett helyreigazítások közzététele és pár millió forint perköltség kifizetése volt, mindez bizonyára bőségesen megérte a kormánynak és az általuk instruált lapoknak azért cserébe, hogy működött a kommunikációs stratégia, és a Fidesz ismét fölényes győzelmet arathatott.