Tizenkét használt Van Hool csuklós buszt vesz a társaság Lausanne-ból. A busztípus már ismerős lehet Budapesten, kevéssé elégedett vele a szakma.
Új szóló és csuklós buszok beszerzését is ígéri a BKV a közeljövőben, de első körben Svájcból szerez be használt járműveket a fővárosi közlekedési cég, írja a szerdai Világgazdaságra hivatkozva az MTI.
A lap azt írja, a BKV buszparkjának átlagéletkora több mint 13 év, így ezen a 14 éves buszok beszerzése nem javít. A 12 Van Hool típusú csuklós busz ősztől jelenik meg a főváros utcáin.
A BKV eddig kétféle Van Hool csuklós busszal rendelkezik: a Van Hool AG300-as, régebbi fajtát szakmai berkekben sok kritika éri, egyszer a Közlekedő Tömeg is posztolt a Facebookján arról, milyen rossz állapotban vannak a 2009-ben nyolcévesen vásárolt járművek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/be2ed5b1-ece3-4db4-8845-ad61e9ce2c3e.jpg)
A másik a Van Hool NewAG300-as busztípus, ezeket 2015-ben tízévesen vásároltuk, a szakma azonban ezekkel sokkal elégedettebb. Erre a busztípusra azért emlékezhetünk, mert egy ilyennel próbált megfordulni egyszer a sofőr a Margit hídon, amikor a 4-es, 6-os villamost pótolták.
A BKV nemrég 17 éves Mercedes buszokat is vett.
A BKV buszait számon tartó HBweb szerint sajnos az új buszok az előbbi fajtából kerülnek ki, és a dél-pesti régióba kerülnek.
A BKV-nak egyébként szüksége van új buszokra, nemrég az derült ki, hogy a kétéves elektromos buszok közül is egyre több válik üzemképtelenné.
Jól cserben hagyta a BKV-t a csődbe ment magyar buszgyár
Az Ikarus Egyedi Kft. 150 buszt kellett volna, hogy leszállítson áprilisig a Volánbusznak, 30-at a BKV-nak, azonban a határidőig összesen öt járművet adott át. Az anyagi gondokkal küzdő cég nemrég leépítésekbe kezdett, de a kormány ismét kedvezett nekik és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a gyárat, hogy elkerülhessék a csődöt.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)