Egyeztetnek a klíma beszereléséről a metrószerelvényekbe.
Keddtől már csak felújított szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metróvonal két üzemelő szakaszán – jelentette be Tarlós István főpolgármester kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Tarlós István közölte, a szerelvények felújítása a legvégéhez közeledik, és a metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017-ben kezdetét vette, jelenleg az északi szakaszon folyik a felújítás. A metróvonalon múlt év márciusától lehetett utazni felújított szerelvényeken is – jegyezte meg.
A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a 2015-ig semmilyen kötelezettséget nem lehetett vállalni a metró felújítására a 2010 előtt felhalmozott "hatalmas" adósságállomány miatt. Az Orbán-kormány 2015 nyarán vállalta át a több mint 50 milliárdos adósságállományt, és ezután lehetett nekifogni a metrófelújításnak.
A közeledő meleg idő kapcsán szólt arról, hogy
a szerelvények klímaberendezéseiről folynak az egyeztetések a kötbér terhére.
A metró akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta, hogy a 20 állomásból 18 esetében megtörténik az akadálymentesítés. A maradék két állomás esetében is végeznek akadálymentesítést, de az nem elégíti ki a rászorulók kívánságát, ezért a főváros kötelezettséget vállal arra, hogy 2021 végéig megvalósul majd a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi szervezete által megfelelőnek tartott akadálymentesítés – közölte.
Tarlós István szólt arról is, hogy Budapest leghosszabb és legforgalmasabb metróvonala 1976 és 1990 között több ütemben épült. A 3-as metró nem csak a főváros, hanem Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala is egyben, napi több mint félmillió utast szállít, többet, mint a MÁV országosan.
Építése óta eddig a metróvonalon nem volt átfogó korszerűsítés, napjainkra több mint indokolttá vált a felújítás – jelentette ki. Az eseménnyel elbúcsúztatták az utolsó régi, még fel nem újított szerelvényt.