Itthon hvg.hu 2018. február. 13. 18:51

Ha minden igaz, így néznének ki a 3-as metró ferdepályás liftjei – videó

Ferdepályás liftek még nincsenek Magyarországon, ezért először honosítani kellene ezeket a berendezéseket, majd hatósági engedélyt szerezni az üzemeltetésükhöz.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) elfogadná, hogy ferdepályás liftekkel biztosítsák a mozgáskorlátozottak közlekedését a 3-as metró azon megállóiban, amelyekben nem építenek vagy nem építhetnek ki hagyományos liftet.

A szövetség keddi közleménye szerint a 3-as metró hat megállójában, így a Kálvin téren, a Corvin negyedben, a Nyugati pályaudvaron, az Arany János utcában, a Ferenciek terén és a Klinikák állomáson lennének ferdepályás liftek.

Kovács Ágnest, a MEOSZ elnöke elmondta: az M3-as projektigazgatóság képviselője jelezte számukra, hogy bekéri hét gyártótól a ferdepályás liftek műszaki paramétereit, a következő alkalommal pedig a MEOSZ bevonásával kiválasztják azokat, amelyeket a legmegfelelőbbnek találnak a mozgáskorlátozottak biztonságos közlekedése szempontjából.

A MEOSZ csak olyan ferdepályás liftet talál elfogadhatónak, amelyben az aktív kerekesszékek, az elektromos kerekesszékek és elektromos mopedek is elférnek – tette hozzá az elnök.

Az egyeztetés résztvevői abban is megállapodtak, hogy lépéseket tesznek a ferdepályás liftek honosítására és hatósági elfogadtatására. Mivel ilyen eszközök még nincsenek használatban Magyarországon, számítanak a kormány, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közreműködésére is.

A megbeszélésen az is elhangzott, hogy a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállóban műszakilag megoldható hagyományos liftek kialakítása, ami megállónként nem éri el az egymilliárd forintos költséget. Mivel ott egyéb térrendezési tervek is folyamatban vannak, az akadálymentesítéséről a következő tárgyalásokon egyeztetnek – mondta Kovács Ágnes.

A MEOSZ a kormány és a főváros képviselőivel február 7-én állapodott meg arról, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes lesz. Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy az esélyegyenlőség megteremtése érdekében a főváros a Kálvin téri megálló mellett még ötnek az akadálymentesítését magára vállalja a projekten kívül.

A kormány képviselőit a MEOSZ elnöke arra kérte, hogy biztosítsák a költségvetésből a fennmaradó két állomás, az Ecseri út és Pöttyös utca teljes körű akadálymentesítéséhez szükséges összeget. A kormány képviselője jelezte: ha a főváros előterjeszti a két megállóra vonatkozó akadálymentesítési javaslatot, a kormány megfontolja a finanszírozását.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.