A Mediaworks megyei lapjainak online felületein beindult az úthenger három központi cikknél.
Az Átlátszó azt írja, hogy egy időben került a Mediaworks regionális hírportáljaira és azok Facebook-oldalaira három olyan, szerzői névvel nem jegyzett központi cikk, amelyeket érezhetően az országgyűlési választási kampány részeként tettek közé, de a kommentelők körében nem aratott osztatlan sikert publikálásuk.
Február elsején élesedett a „Hatalmas összeg van Gyurcsány eltitkolt bankszámláján” című cikk, majd másnap reggel jött a „Gyurcsánynak legalább két éve van számlája az osztrák elit bankban”, végül aznap délután az „Orbán Viktor kivégzésével szórakozik az MSZP pécsi elnökségi tagja”, aminek következtében Simon József végül ki is lépett az MSZP-ből.
A cikkek felkerültek a 12 megyei és egy városi (Dunaújváros) napilap online változatára, majd landoltak a szájtok Facebook-oldalán is. A hozzászólók hamar felháborodtak a cikkek tartalmán, szóvá is tették, hogy az utóbbi hónapokban már sokadszorra olyan, politikailag célzatos anyagokkal bombázzák őket, amelyekre nem tartanak igényt. A kommenteket az oldalak kezelői hamar törölték.
Az Átlátszó összesítése szerint a 13 hírportál Facebook-oldalairól összesen 488 olyan olvasói megszólalást tüntettek el, amelyek e három cikkhez kapcsolódtak. A legszorgalmasabbak a baranyaiak voltak, a bama.hu Fb-szerkesztői 90 kommentet töröltek a posztok alól. Somogyban és Tolnában már lanyhult a figyelem, itt mindössze 10, illetve 11 hozzászólás esett áldozatul az irányított véleményszabadságnak. A többi Mediaworks-portál posztjai alól átlagosan 20-50 kommentet töröltek.
A Mészáros Lőrinc által 2016-ban megszerzett lapok online portáljai szinte kivétel nélkül piacvezetők voltak saját régióikban, olvasóik leginkább a lokális tartalmakat, a helyi információkat keresték és találták meg ezeken, teszi hozzá az Átlátszó. A Mediaworks vidéki hírportáljait 460 ezren követik a Facebookon.