Itthon G. M. 2018. január. 19. 16:12

Dudás Gergely: Az eredményt ne bagatellizálja senki

Így és most a Politis nem indul el, zárta le a közéleti portál indítása céljából kezdeményezett gyűjtését Dudás Gergely. Nincs talonban befektetője vagy másik terve, így számára az újratervezés időszaka kezdődik. Ennek ellenére továbbra is hisz a fizetős tartalomszolgáltatásban a neten.

A gyűjtés péntek reggel véget ért, így végeredményt hirdethetünk a Dudás Gergely által tervezett fizetős közéleti portál kapcsán: a projekt meghiúsult, miután a célként kijelölt egymillió eurós összegnek mindössze 12 százaléka folyt be. Ha viszont a médiafinanszírozás érdekében indított eddigi gyűjtésekhez hasonlítjuk a befolyt pénzt, akkor a 37,5 millió forint rekordnak számít.

Ez a pénz egy percig sem volt nálam

– magyarázta a hvg.hu kérdésére a gyűjtés lezárása után Dudás Gergely. Az Indiegogo által biztosított platform volt ugyanis a garancia, hogy kudarc esetén mindenki visszakapja a befizetését, és mindenki számára teljesen transzparens legyen, hogy nincsenek titkos nagybefektetők a rendszerben.

Dudás az eredményről azt mondja, bár továbbra is egy tisztán közéleti, a tartalomszolgáltatásért pénzt kérő hírportál felépítésében hisz, azt így és most nem lehet elindítani.

Feltettük neki a „sportolói kérdést”, hogyan érzi most magát. Az Index volt főszerkesztője azt mondja: nyilván nem elégedett, de óv attól, hogy az eredményt bagatellizálni próbálja bárki. Azt mondja, a célkitűzése egy népesebb és gazdagabb országban is ambiciózus lett volna, de ő azt nézte, hogyan tudna egy kellően nagy szerkesztőséget felépíteni. Bár több pénzre számított, az eddigi magyar tapasztalatokhoz képest nagyon jónak nevezi a befolyt összeget.

Dudás szerint az elmúlt két hónapnak volt pozitív hozadéka is. Rá tudott világítani a média problémáira a politikai kiszolgáltatottságon túl. Az elején felállított diagnózisát érdemben senki sem vitatta. Meg tudott győzni több ezer embert az aktív részvételre, és egy lépéssel közelebb hozta az előfizetéses modellt. Ahogy tapasztalta, többen értik és elfogadják már, hogy a minőségi tartalomért pénzt kell adni az interneten is.

Nem volt talonban tartott befektető, vagy azonnal beindítható B-terv – mondta el Dudás, most számára is az újratervezés kezdődik.

A kudarc okait kutatva azt mondta: ezt a feladatot saját magán kezdi. Lehetett volna jobb, erősebb és ügyesebb a kampány. Problémának látta, hogy Magyarországon még nem nagyon alakult ki a közösségi finanszírozás kultúrája, és erős a passzivitás, az úgysem-sikerülhet mentalitása.

Dudás Facebookon közölt posztjában is leszögezi, hogy a magyar média helyzetéről szóló értékelése, és az a meggyőződése, hogy a politikai és hirdetőktől való függetlenség, a több közéleti és több minőségi tartalom elsődleges biztosítéka az előfizetéses modell lehet, nem változott. Köszönetet mondott ismert közéleti támogatóinak éppúgy, mint előfizetőinek, és a Politis oldalát követőknek. A jövővel kapcsolatban most úgy fogalmazott, értékelni kell a kampány tapasztalatait és menetközben felmerült megkereséseket, lehetőségeket, ezután dőlhet el a folytatás kérdése.

Hirdetés