Kovács Gábor szerint történtek ugyan szörnyűségek, de Harvey Weinstein és Lars von Trier keze alól zseniális alkotások kerültek ki.
Kovács Gábor (többek között az Üvegtigris producere) nyilvános Facebook-posztban gondolta tovább a Weinstein-ügyet, és arra a következtetésre jutott, hogy a produceri szereposztó dívány intézménye az Egyesült Államokban valószínűleg hatékonyabb „szemben a mi rendezőcentrikus világunkkal”.
Kovács a posztban azt sugallja, hogy az olyan producerek, mint Harvey Weinstein vagy az olyan rendezők, mint a Björk által megvádolt Lars von Trier zseniális alkotásai simán érnek annyit, hogy a munkafolyamatba beleférjen a zaklatás. Hiszen, írja, Weinstein 80 százalékos biztonsággal hozta létre a minőségi filmjeit, a legtehetségesebb és – szerinte ebből következően – öntörvényű rendezőkkel. És annak ellenére, hogy „persze ettől még nyilván megtörténtek a szörnyűségek”, emlékeztet arra, hogy Gwyneth Paltrow „könnyes szemmel köszönte meg Harvey-nak a női Oscarját", Björk pedig most nekiment ugyan Lars von Triernek, de közben „hálistennek megcsinálták a Táncos a sötétben-t”.
„Az alkotói zsenialitás és extremitás is magában foglalhat szokatlan megnyilvánulásokat, aminek nyilván kell, hogy legyen határa mindkét oldalról” – írja a magyar producer, és csak remélni tudjuk, hogy a szokatlan megnyilvánulások alatt nem a szexuális zaklatást és a nemi erőszakot értette.
A mondanivalóját egy személyes anekdotával is alátámasztja:
Én például erőból szedtem fel a Pataki Ágit (érthetetlen okokból nem nagyon tetszettem neki), és azóta is tök jól alakul.