Itthon hvg.hu 2017. július. 14. 06:06

CT-vizsgálatra szállítás közben halt meg egy külföldi beteg

Műtét után, állítólag még altatásban szállított volna a mentő egy német beteget szerdán a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikáról CT-re, de a beteg még a folyosón meghalt - írta a Magyar Nemzet. A Semmelweis Egyetem szerint nem volt összefüggés a haláleset és a beteg tervezett CT-vizsgálata között.

Szerda délután egy német állampolgárt vitt volna a rohamkocsi a szívklinika körülbelül 80 méterrel messzebb található, Határőr úti épületébe CT-re, de a páciens nem ért oda, még a kórházban meghalt - értesült a Magyar Nemzet.

A lap szerint az út megtételéhez a kórház rendszeresen mentőt hív, ami egyes vélemények szerint azért is problémás, mert így hosszú időre lefoglalják a legmodernebb felszereltségű mentőautót és mentőorvost is.

A kórház nem reagált a Magyar Nemzet kérdéseire, amelyekben azt akarták megtudni, miért a mentőknek kell szállítani a beteget kórházon belül, mi okozta a beteg halálát és miért adnak át egy még altatásban lévő beteget olyan mentőorvosnak, akinek nincs aneszteziológusi képesítése.

Később a Semmelweis Egyetem közleményben reagált, amiben többek között azt írták, hogy nincs összefüggés a többszörös infarktuson átesett, kómába került beteg halála és a tervezett CT-vizsgálata között.

A Magyar Nemzet felidézte, hogy a héten egy 12 éves kislány is életét veszítette, akinél szintén felvetődött, hogy a halálának köze van ahhoz, hogy őt is szállítani kellett CT-vizsgálatra.

A kislányt a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet gyermekszívklinikájáról vitték a Heim Pál Gyermekkórházba, mert az előbbiben nincs CT-berendezés.

A klinika igazgatója szerint a gyermek halálát nem az okozta, hogy CT-re kellett szállítani, súlyos fejlődési rendellenességgel született, sokszor operált beteg volt, a keringése omlott össze, szövődménymentesen szállították szállították oda- és vissza.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.