Itthon hvg.hu 2017. július. 03. 10:11

Alákérdez a Tv2: a metróbalhé csak „bagatell hibák miatti hisztériakeltés”

Egymilliárd forint felett jár a metrókat felújító cégtől követelt kötbér, a BKV-vezér szerint mégis csak hisztériakeltésről van szó. Ő már csak tudja, a Tv2-n a biztonság kedvéért többször elismételték, hogy nála nincs hitelesebb ember a kérdésben. A szerelvényeket éjszakánként tesztelik, az ajtók állítólag már csak akkor nyílnak ki, amikor kell. És a héten visszatérhetnek a forgalomba, bár még hétfőn is érkeznek újabb orosz mérnökök a megjavításuk érdekében.

A BKV elnök-vezérigazgatója, Bolla Tibor indította a hetet a Mokka című műsor kanapéján, hogy Pachmann Péter készséges asszisztálásával az egekbe dicsérje a folyamatosan elromló, jelenleg forgalomból ki is vont 3-as metró kocsikat. Ön a leghitelesebb ember ebben a tekintetben, Tarlós István vagy a Metróért Egyesület sem lát rá olyan mértékben a kérdésre, ezért el kell fogadnunk a véleményét – roppant objektíven Pachmann így vezette fel az interjút.

Amiből megtudhattuk, hogy a „leghitelesebb” ember szerint valójában csak „hisztériakeltés van”. A kocsikat ugyan fel kellett újítani, de valójában „bagatell hibák”-ról van szó, amelyekkel rontják a felújítást végző orosz cég hírnevét.

„Nem az történik, hogy pár ember meghúz pár csavart, ezért is vállaltak 30 éves garanciát” – mondta a BKV-vezér, aki nyilván a kedélyeket próbálta megnyugtatni azzal, hogy „az összes alkatrész ki lett cserélve” a felújítás során. A nézőben mégis inkább a buhera szó merülhetett fel, hallgatva a felsorolást, hogy micsoda japán, német és más „világhírű márkák” részeit építették be az oroszok.

A hibák „bagatell”-é minősítésével kissé ellentmondóan azt is bejelentette, hogy a szerelési-minőségbiztosítási hibákért követelt kötbér átlépte az 1 milliárd forintot. Kérték az orosz felet, hogy induljanak meg a kötbér-tárgyalások, hiszen ha vitatják annak jogosságát, akkor ebből nem egyhamar lesz pénz, mert bíróság elé kell vinni az ügyet.

A forgalomból kivont szerelvényeket éjjelente tesztelik, mivel az egyik hiba a mindkét oldalon, máskor vészhelyzetben sem nyíló ajtók voltak, „százezerszer nyitották ki az 5 szerelvény ajtajait”. Úgy tűnik, hogy az ajtónyitás probléma megoldódott – jelentett Bolla.

Azért hétfőn még újabb orosz mérnökök érkeznek az utastájékoztató rendszer hibái miatt, de ehhez Bolla gyorsan hozzátette, ezek olyan problémák, amelyek a közlekedést nem befolyásolják. A szerelvények a BKV-vezér szerint a hét második felében térhetnek vissza a forgalomba.

A legszebb az volt, hogy az alákérdező Pachmann az interjú végén sem bírta megállni, hogy ne ugyanazzal az orbitális behízelgéssel engedje el alanyát, így megkérdezte:  „Ön mint a leghitelesebb ember nyugodtan fel lehet szállni a metróra?”. Meglepetésre, Bolla szerinte teljesen nyugodtan utazhatnak a budapestiek.

adamsnakeofficial.tumblr.com

 

 

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.