Tarlós a metrófelújításra nem kapott pénzt a kormánytól, de Orbánék szívesen finanszíroznák a Rottenbiller utcai és a Nyugati téri felüljáró elbontását – holott ez dugókat okozna, és nem is feltétlenül indokolt.
Tarlós István a csütörtöki, a 3-as metró felújításával kapcsolatban tartott sajtótájékoztatóján beszélt arról is, hogy meg akarja szüntetni a Nyugati téri és a Rottenbiller utcai felüljárót. Tarlós erről azt mondta, a Rottenbiller utcai helyett egy közúti aluljáró várható, a Nyugatinál viszont valószínűbb megoldás lenne egy "szintbeli keresztezés". A főpolgármester hozzátette, ezekre már megvannak a tervek, amelyek Orbán Viktornak is tetszettek.
Korábban már felmerült a Nyugati téri felüljáró elbontása, a BKK 2014-ben egy Bajcsy-Zsilinszky úti és Váci úti villamosvonal ötletével kapcsolatban fontolgatta a felüljáró elbontását. Akkor arról volt szó, hogy visszaállítanák a Bajcsyn a villamosközlekedést, amelyhez azonban nem feltétlenül kellene elbontani a felüljárót, ezért a döntést különböző forgalmi vizsgálatok utánra, 2015-re halasztották, ugyanis a felüljáró elbontása esetén a délutáni csúcsidőben a belvárosból kifelé jóval nagyobb torlódások lennének.
2015 őszén aztán a BKK végül úgy döntött, hogy mivel nincs olyan ok, amely miatt a felüljárót el kellene bontani a Nyugati téren, ezért azt meghagyják, és inkább felújítják. A felújítás megkezdését 2016 második felére ígérték, de azóta sem lett belőle semmi. A Bajcsy-Váci úti villamosvonalról ekkor már nem volt szó.
Az Index azt írja, a Nyugati téri felüljáró felújítására azóta még egy tendert sem írtak ki, a szerdai kormányülésen – ahol Tarlós hiába próbált a metrófelújításra több pénzt kérni a kormánytól – viszont felajánlották a főpolgármesternek, hogy a felüljárók elbontását finanszíroznák. A lap szerint Orbán Viktor régi rögeszméje a két felüljáró eltüntetése, mert a kommunizmus jelképének tartja azokat, és állítólag darabonként 3-4 milliárd forintból el is lehetne bontani mindkettőt.
A felüljárók elbontása viszont óriási dugókat okozna, mert pont az a felüljárók lényege, hogy a piros lámpákat kikerülve biztosítanak átjárást az autósoknak forgalmas tereken. A két szóban forgó felüljáró elbontására nincs is szükség, a Keleti pályaudvarnál a beígért közúti aluljáró pedig nagyon drága lenne, főleg úgy, hogy a 4-es metró miatt nemrég építették át az egész Baross teret – persze alagút nélkül.
Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, a Közlekedési Múzeum jelenlegi igazgatója a Facebook-oldalán mondott véleményt a Tarlós által kommunikált tervekről: mint írta, szerinte a Nyugati-felüljáró régóta napirenden van és indokolt is, de csak a 14-es villamos a Lehel tértől a Deák térig tervezett meghosszabbításával együtt lenne értelme.
"Jó lenne, ha most nem épp a villamos fejlesztése maradna el és csak a felüljáró tűnne el – a villamos terveit 2014-ben előkészítettük, ott vannak a fiókban. A felüljáró lebontása jelentős belvárosi forgalomcsillapítási intézkedés, az érem másik fele a tömegközlekedés fejlesztése kellene, hogy legyen" – írta Vitézy a Facebookon.