Ismét az eddig megszokottak szerint, a villamosokat előnyben részesítve működnek a nagykörúti lámpák. Múlt héten váratlanul a villamosok helyett az autósok javára állították át a körúti lámpákat, ettől léptek most vissza.
Mint azt a Budapest Közút közleménye és Tarlós István kiállásának hiányából már múlt pénteken megsejtettük, ma valóban visszaléptek a villamostól az autósok javára történő körúti lámpaátállítástól. Az intézkedés bevezetése ellen akkor Vitézy Dávid kelt ki Facebook-posztjában, mivel az autókhoz hangolt lámpák hatására a Combinók nemcsak lassabban értek végig a vonalon, de menetrendjük sokkal egyenetlenebb lett, és kapacitásuk is csökkent.
A lámpák átprogramozásával visszaállt az a korábban létező kellemetlen helyzet, amikor a 90 másodperces lámpaprogram miatt a Combinók nem tudtak menetrendjük szerint 2 percenként közlekedni, hanem a lámpaváltásoknak kitéve 1,5 és 3 percenként jártak valójában. A Vitézy-vezette BKK még 2012-ben döntött úgy, hogy a lámpaciklust átállítják 60 másodpercesre, ezzel az óránként egy irányba kb. 3000 autózó helyett az ugyanennyi idő alatt 8000 villamossal közlekedőt favorizálták. A beavatkozásnak Tarlós István főpolgármester azóta többször is nekiment, a lámpákat kezelő Budapest Közút pedig a nemrégiben véget ért villamosfelújítások után „úgy felejtette” a hivatalosan csak ideiglenesen megvariált lámpaprogramot.
Mikor nyilvánosságra került a változás, a Közút közleményében megpróbálta tesztnek eladni a módosításokat, és sejtelmesen elhintette, hogy május 2-án ebből akár vissza is lépnének. És ez így is történt, ma már ismét a 2012 óta megszokott lámpaváltások mellett, 60 másodperces ciklussal közlekedtek a nagykörúti villamosok. Úgy tudjuk, nem csak a felháborodások indokolták a visszaállítást, de a BKK is sokat szenvedett a folyamatosan késő villamosok, és a hirtelen feltorlódó mellékutcákban is beragadó trolik miatt.