Abszurditásban nehéz lenne felülmúlni a magyar fővárost, amely pár hónapja még olimpiáról álmodott. Mint most kiderült: a forgalomba állítás előtt hat és fél órával kezdték el betanítani a vezetőket. Legalább egy magyar nyelvű oktatási anyag segíthetett volna!
Ismét kiállt a forgalomból a régi-új fehér vonat – ezúttal személyzethiány miatt, tudtuk meg Bíró Endrétől, a Metróért Egyesület elnökétől. Bíró szerint egyszerűen későn kezdte el a BKV a vezetőket képezni, és jelenleg hiány van az új szerelvényeket vezetni tudó kollégából. Bíró szerint konkrétan március 20-án reggel 7-kor, az utasforgalomba beállás előtt 6 és fél órával indult a vezetők képzése.
Bíró úgy tudja, eleve későn írták ki a tanfolyamot, de sokáig nem voltak magyar nyelvű oktatási anyagok sem a képzéshez.
Az új szerelvényt 8 napja adták át, azóta egyik hétköznapi műszakján sem volt forgalomban az előírt menetrend szerint: hétfőn kora délután állt forgalomba, és ez volt az egyetlen nap, amit végig is bírt. Kedden ajtóhiba miatt kivonták a forgalomból, szerdán az előírt idejénél jóval később engedték csak beállni, csütörtökön az orosz fél kérésére küldték be később, hogy addig elvégezhessenek rajta néhány finomhangolást. Pénteken satufékezett az alagútban, majd negyedóráig ajtót sem nyitott a Pöttyös utcánál, ismét kivonták. Tegnap is és ma is a tervezettnél korábban "hazament", mindkét esetben személyzethiány miatt.
A Közlekedő Tömeg szakmai szervezet szerint a villamosoknál is rendszeres probléma, hogy a vezetők többségének csak a régebbi típusokra van engedélye, az újakra nem. Szerintük a típusismeret hiánya miatt nem jár még mindig pl. a nemrég korszerűsített Tatra villamosok közül sem annyi, mint amennyi tudna. A szakmai szervezet szerint 2012-ben lényegesen megszigorították a tanfolyam feltételeit, és ettől független probléma, hogy egyre kevesebben jelentkeznek járművezetőnek.