Októberben volt hat olyan nap, amikor egy darab jegyet sem adtak el a felcsúti kisvasútra, hivatalos nevén Vál-völgyi Kisvasútra - derül ki a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól kikért szeptemberi és októberi adatokból, amelyeket Jávor Benedek európai parlamenti képviselő tett közzé Facebook-oldalán.
Üresen járt fel-alá októberben hat napot a felcsúti kisvasút, ha hitelesek a jegyeladási adatok. Október 14-én, 18-án, 21-én, 24-én, 26-án és 27-én senki sem váltott jegyet az alcsúti arborétum és a Puskás Akadémia közötti, három megállós, 5,7 kilométeres vonalra, így a kocsikban legfeljebb bliccelők ülhettek a személyzeten kívül.
A nullás jegyeladási napok kivétel nélkül hétköznapok voltak. Az utasszám csak hétvégéken háromjegyű. Szeptember 24-én 345 jegyet adtak el, az volt a legeredményesebb nap az említett két hónapban.
A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány adatai szerint ugyanakkor a napi átlagos utasszám 15 fő körül alakul, a vonatonkénti átlag pedig nem éri el a 8 főt, ha összességében szemlélik az adatokat.
Mészáros Lőrinc a szerda esti közmeghallgatáson Felcsút egyik nagy sikerének nevezte a kisvasutat, amit szerinte mindenképpen bővíteni kell Bicske felé. A polgármester szerint idén 50-60 ezer ember járt a kisvasúton, a felcsúti stadionban, és az alcsútdobozi arborétumban – emlékeztet a 444.hu.
A felcsúti kisvasutat számtalan kritika éri amiatt, hogy kétséges a megtérülése. Már a tervezésekor borítékolható volt az alacsony utasszám, mégis kiépítették a vonalat 850 millió forintból, uniós pénz felhasználásával. Nemcsak a felcsúti polgármester, Orbán Viktor miniszterelnök is hivatkozott már arra, hogy a tervezett meghosszabbítással javulhatna a kisvasút kihasználtsága, a vonal Bicskéig történő továbbhúzása azonban az utolsó hírek szerint egyelőre lekerült a napirendről.