Fejlesztési szándék áll a decembertől Veszprémbe, Egerbe és Békéscsabára közlekedő Flirt motorvonatok beindítása mögött – közölte a hvg.hu-val a MÁV. A vonatok a budapestin kívül Eger, Veszprém, Székesfehérvár és Gödöllő agglomerációját is kiszolgálják, a békéscsabai motorvonatok pedig akkor mennek majd, amikor a fővárosi agglomerációban úgyis kevesebb kell belőlük.
A Magyar Idők kedden megjelent cikkében azt írta, a MÁV feltehetően kényszerűségből közlekedtet az elővárosi forgalomba szánt, korszerű Flirt motorvonatokat Egerbe, Veszprémbe és Békéscsabára a vasárnaptól életbe lépő 2017-es menetrendben. Az említett vonalak ugyanis túlnyúlnak a budapesti agglomeráción, a motorvonatok pedig elővárosi forgalom számára lettek kialakítva.
A lap a változást azzal hozta összefüggésbe, hogy a vasútnak nincsen elég hadra fogható, korszerű intercity kocsija a távolsági forgalom számára. A feltételezésnek egyébként van alapja, volt már rá példa, hogy kocsihiány okozott kellemetlen menetrendi változtatásokat, pl. a nyárra tervezett balatoni ritkítást is, ami végül nem valósult meg.
Hiány helyett fejlesztés
Az Egerbe és Veszprémbe indított Flirt-ök esetében azonban egyértelműen fejlesztésről beszélhetünk. A MÁV szerint ugyanis ezek a vonalak elsősorban elővárosi forgalmat szolgálnak ki, a távolsági szerepük másodlagos. Sőt, ez esetben nem csak a budapesti ingázók találkozhatnak a korszerű járművekkel, hanem előbbi az egri, hatvani és gödöllői, utóbbi a veszprémi és székesfehérvári agglomerációs zónát is kiszolgálja.
A vasúttársaság a hvg.hu-nak azt írta, az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával megvalósuló fejlesztésben kifejezetten ezekre a szakaszokra szerezték be a Flirt motorvonatok azon részét, melyek vasárnaptól arra közlekednek majd.
Örülnek a csabaiak
A Békéscsabára közlekedő napi egy vonatpár pedig a MÁV tájékoztatása szerint nem fog hiányozni a budapesti elővárosi közlekedésből, hiszen ott délelőtt és kora délután kevesebb vonatra van szükség. A vasúttársaság beszámolója szerint a Flirt-ök a hagyományos mozdonyvontatású vonatokhoz képest jóval energiatakarékosak, és a békéscsabai térségben utazók kifejezetten örömmel fogadták az új vonatok hírét, ahogy Eger felé is pozitív az új szerelvényeknek megítélése – arra ugyanis már korábban is találkozhattak velük az utasok – írja a MÁV.
Ráadásul Egerbe és Veszprémbe is hagyományosan erős a buszforgalom a fővárosból, a korszerű motorvonatokkal könnyebb versenybe szállni az utasokért, így idővel felmerülhet a párhuzamosságok csökkentése vagy megszüntetése. Ami pedig az intercity forgalmat illeti, döntöttek 50+50 darab belföldi forgalomba szánt IC+ kocsi sorozatgyártásának elindításáról, tette hozzá a vasúttársaság.