A HVG szerint bár sokan úgy vélik, hogy a Habony-média már nem süllyedhet mélyebbre, az igazán ütős produkciók egy év múlva jöhetnek.
Könnyen lehet, hogy a Jobbik-elnök Vona Gábor (vagy épp Spéder Zoltán) ellen irányuló médiahadjárat még csak a kezdet volt, és a kormányközeli bulvármédia a 2018-as választásokhoz közeledve lendül bele csak igazán a személyeskedésekkel és manipulált hírekkel operáló karaktergyilkos kampányba - olvasható a HVG e heti cikkében. Erre utalhat, hogy már nemcsak politikusokat pécéznek ki maguknak ezek a sajtóorgánumok, hanem - mint a hvg.hu újságírójának példája is mutatja - már újságírókat is.
Az biztos, hogy Habonyék nem a “kényes ízlésű” értelmiséget akarják megszólítani, hanem az általuk egykor lenézett “panelprolikat.” Ugyanakkor továbbra is igaz, hogy a magyar társadalom jelentős részét el lehet ijeszteni egy-egy politikustól, ha azt terjesztik róla, hogy meleg.
A Fidesz által alkalmazott módszer nem előzménynélküli: 1990 óta több sikeres lejáratókampánynak lehetett tanúja az ország. A negatív kampány nagy mesterei azonban még mindig az amerikaiak: már a második elnökválasztás sem volt mentes a nemtelen üzengetéstől.
A teljes cikket az e heti HVG-ben olvashatja!