Seszták Miklós a parlament elé terjesztett egy törvényjavaslatot, amely lehetővé tenné, hogy a közforgalmú vasúti járművek műszaki adatai titkosíthatóak legyenek. Ez azért aggályos, mert a HÉV, a metrók, a MÁV, a GYSEV és a kisvasutak helyzetéről sokkal nehezebb lesz adatokat szerezni.
A törvény felhatalmazná a kormányt, arra is hogy rendeletben állapíthassa meg a "közlekedési infrastruktúra-beruházás megvalósításához szükséges, legfeljebb 200 méter szélességű területsávot vagy nyomvonalat". Vagyis az eddigi hatósági eljárást politikai szintre emeli, és így megkönnyíti, hogy a helyiek tiltakozását le lehessen söpörni egy út vagy egy vasút építésekor. Az új szabály a folyamatban lévő hatósági eljárásokra is vonatkozik majd, tehát például a felcsúti kisvasút meghosszabbításának ügyében is érvényes lenne.
Ezzel párhuzamosan a kisajátítások elleni lakossági fellépés lehetőségeit is korlátoznák: pereskedés esetén is elkezdhető az építkézés, kivéve, ha épület van a kisajátított területen. Vagyis termőföldet, kertet, legelőt, erdőt, meddőhányót vagy bármit, amin nincs ház, azt viheti a kormány, és ha véletlenül megnyerném a kisajátítás ellen indított pert, akkor majd utólag kell kitalálni valamit.