Semmi sem túl drága a kormánynak a kvótanépszavazás sikere érdekében, alig nézett, hallgatott, olvasott médiumokba is milliók ömlöttek a kvótakampány lendületében. Vannak, akik nagyon jól jártak, Rogán szomszédja félmilliárdos jutalékot szedett le gyűlöletkeltésből.
Végre kiadta a Miniszterelnöki Kabinetiroda a migrációval kapcsolatos költségeit – sokáig nem akarták kiadni, az átlátszó újságírója csak betekinthetett a szerződésekbe, és csak a júliusiakat tudta átnézni. A nagy áttörést Tóth Bertalan MSZP-s frakcióvezető érte el, megkapta a kimutatásokat, és ezekből az derül ki, hogy a kormány Matolcsy György-i grandezzával önti a milliárdokat kampányba, értesült a 444.
Mintha tényleg az ország léte lenne a tét, olyan vehemenciával, svunggal dübörög a kvótakampány. 2015 júniusa óta tart a menekültellenes reklámsorozat, és 10 milliárd felett lesz a végösszeg – ennyibe kerül nekünk a kormányzati közélet-tematizálás, hisztériakeltés, előítélet-felkorbácsolás.
Tavaly november 30 óta 1,2+3,08 milliárd forint plusz áfa értékben rendelt meg a Network 360 Reklámügynökségből és az Affiliate Network Kft.-ből álló Egyesült Reklám Konzorciumtól hirdetést az állam két részletben, ez augusztusra kifogyott. Ehhez még hozzácsaptak 800 milliót, majd augusztusban még egy 1,9+2 milliárdos szerződés is beesett. Így jön ki a közel 10 milliárd forint
A konzorciumot vezető Network360 Csetényi Csaba, Rogán Pasa parki szomszédjának érdekeltsége, ő nem jár rosszul az üzlettel, közvetítőként 15 százalékot vesz le ebből a pénzből, ami minimum 500 millió forintos bevétel.
Persze a kormányhoz közelebb álló médiumokba is ömlött a pénz (az az első, augusztusig kitartó összeg bontása):
Rádiók:
Kossuth és Petőfi Rádió: 227,8 millió
Sláger FM: 58,8 millió
Karc FM: 22,6 millió
Katolikus Rádió: 15,5 millió
Más helyi rádiók: 66 millió
Online média:
origo.hu: 132,7 millió
Modern Media (lokal.hu, 888.hu): 132,5 millió (ugyannyi pénz, mint az origónak, a látogatottság a töredéke)
magyaridok.hu, pestisracok.hu, mandiner.hu: 40,2 millió
Mediaworks oldalai: 31,3 millió
Russmedia megyei oldalai: 21,5%
Facebook: 38,5 millió
Nyomtatott sajtó:
Magyar Idők: 126,5 millió
Lokál: 93,3 millió
Mediaworks: 92,8 millió (ma már 13 megyei napilap tartozik ide)
Magyar Hírlap: 88,7 millió
Pannon Lapok Társasága: 65 millió
Russmédia: 43,38 millió
Blikk: 39,6 millió
Tévék:
TV2-csoport: 1,655 milliárd forint
Közszolgálati csatornák: 290,4 millió forint
ATV, Echo TV: 135,7 millió forint (az Atv is erős migrációsellenes adó)
Origo-csatornák (Life Network, Ozone Network) 126 millió