Kár volt abban reménykedni, hogy a bringások is szóhoz jutnak a felújítás után. Virágágyás helyett pedig térkövet kaptak a felújított peronok.
Hétfőn adták át a forgalomnak a budapesti Bartók Béla és Fehérvári utat, illetve a Szabadság hidat. Ez lehetne egy örömhír is, hiszen újra teljes vonalán jár a 17-es és 61-es kivételével az összes dél-budai villamos, és némi korlátozással visszatérhetett a közúti forgalom is. Azonban mégsem az. A lezárt Szabadság híd a felújítások mellékhatásaként véletlenül a 2016-os nyár egyik legszuperebb kiülős helyszíne lett, és ezt ezennel elvesztettük. Persze, ezt tudtuk, hogy így lesz, nem is ez a probléma. Hanem mindaz, amitől azt vártuk, hogy jobb lesz, inkább rosszabb lett.
A frissen átadott Bartók Béla úton a sávok fölfestésével az is most vált biztossá, hogy a kerékpáros szervezetek és a helyi bolt- és kocsmatulajdonosok közös fellépése ellenére se kerékpársáv, se járdaszélesítés nem lesz itt. Pedig a Bartók Béla úton először a 4-es metró építése miatti többéves lezárások, majd a Kiskörút kapacitásának csökkenése, végül a metró átadása miatt folyamatosan csökken az autóforgalom, az alábbi kép is jól mutatja, hogy a délutáni csúcsforgalomban is csak lézengenek az autók a kétsávos útpályán:
Ezzel párhuzamosan viszont a kerékpáros forgalom és a kiülős helyek száma folyamatosan emelkedik, a 2003-as felújítás is meghozta hatását, kezdett egyre vonzóbb hellyé válni a környék. Ezt a változást a főváros eddig sem követte le, most viszont itt volt a lehetőség, hogy ezen korrigáljon, a fonódó-projekthez kapcsolódóan ugyanis el kellett végezni a dél-budai villamosok megállóinak akadálymentesítését, ezért volt lezárva a Szabadság híd is, és itt volt az alkalom, hogy hozzányúljanak a Bartók Béla úthoz is, ahol ráadásul a kiszélesített villamosperonok mellett helyenként nem is fér el a 2X2 sáv. Mindennek ellenére csak konzerválták a régi struktúrát, sőt ahol lehet, a visszaadott Bartók Béla út az eddiginél is rosszabb lett.
Azonnal szembetűnik az a funkcionális céloktól vezérelt gyenge buhera-teljesítmény, ami a fővárosnak az elmúlt években sajnos szokásává lett. A villamosperonok mögötti holt tereket, melyek a tervekben virágágyásokként szerepeltek, lecserélték a földből kiálló letérkövezett foltokra. Ezen a Facebookon Vitézy Dávid is fölháborodott, mint írja: úgy hírlik, a Főpolgármesteri Hivatal és a Főkert úgy döntött: nem kívánja zöldfelületként ezt üzemeltetni, ezért a BKK inkább leburkoltatta olcsó térkővel, még egy kis utólagos betonszegélyt is kapott. Hiszen a zöldterület fenntartására – amit pl. az 1-es villamos megállóiban is építettek – energiát kell fordítani. Itt épül éppen a magasított betonfelület a Gárdonyi téri megálló mellett, látványos, hogy eredetileg mást terveztek a helyére.
A Fehérvári úti villamosmegállókba azonban még térkő sem jutott, azokat nemes egyszerűséggel lebetonozták:
Egy egész nyári útlezárás igen nagy idő, ráadásul ma már az átfogó villamosfelújításhoz kapcsolódó igény az is, hogy az adott területet rehabilitálják, fejlesszék. Itt viszont nem történt semmilyen fejlesztés, a magasított villamosperonokat leszámítva ugyanazt kaptuk vissza, plusz még több funkciótlan betonfelületet. Viszont csendben elvesztettük a Szabadság hidat is, anélkül, hogy bármilyen párbeszéd indult volna arról, hogy az igényeket látva akár egy másik hidat, például a Lánchidat, és legalább csak a hétvégére átadják a gyalogosoknak. Egyúttal egy élhetőbb Bartók Béla út reményét is elveszítettük egy időre.