Munkácsy-kiállítás lesz 2018 őszén a szentpétervári Ermitázsban a Magyar Nemzeti Galéria anyagából és Pákh Imre New Yorkban élő magyar műgyűjtő képeiből. Ennek kedvéért a Golgotát is elszállítaná Pákh, annak ellenélre, hogy a kép mozgatását nem javasolják.
Pákh Imre az MTI-nek azt nyiltakozta: a héten Baán Lászlóval, a Szépművészeti Múzeum-Magyar Nemzeti Galéria főigazgatójával együtt keresték fel Mihail Piotrovszkijt, az Ermitázs igazgatóját, akivel megállapodtak a kiállítás megrendezéséről, a hírt Baán László is megerősítette.
Pákh Imre azt is mondta, támogatná, hogy a szentpétervári kiállítás része legyen Munkácsy Krisztus-trilógiája is. Mint ismereters a trilógia tulajdonában lévő Golgota című képe jelenleg a debreceni Déri Múzeumban lefüggönyözve áll. Pákh azért nyúlt ehhez az eszközhöz, mert az állam nem adta meg az általa követelt irreális árat a képért, sőt levédette azt, így nem tudja kivinni az országból. Baán László erre a felvetésre azt mondta: meg kell vizsgálni, milyen állapotban van a trilógia, és azt követően lehet dönteni az esetleges kiszállításról.
Mint ismeretes a sok utazás nem tett jót a trilógia hatalmas vásznainak. Amikor 2013-ben Debrecenben az egyik turné után kibontották az addig a padláson tárolt ládákat, kiderült, hogy megsérült az Ecce Homo!, mert a hengerre tekert vászon leért a doboz aljára. Később kiderült, hogy a Golgota és a Krisztus Pilátus előtt című kép is károsodott, előbbit Szentkirályi Miklós, a képekért felelős restaurátor nyilatkozta akkoriban. A múzeum vizsgálatot indított, mely megállapította a múzeum közvetett felelősségét a műtárgykölcsönzések során alkalmazott eljárásrend hiányosságai miatt. A bizottság javaslatai között szerepelt, hogy „a fokozott sérülésveszély miatt el kellene kerülni a képek további kölcsönadását, feltekerését, mozgatását”. A trilógiát egyébként annak ellenére utaztatták, hogy Szentkirályi Miklós már egy 2009-es szakvéleményében a mozgatás ellen foglalt állást.
Pákh Imre azt is mondta, támogatná, hogy a szentpétervári kiállítás része legyen Munkácsy Krisztus-trilógiája is. Mint ismereters a trilógia tulajdonában lévő Golgota című képe jelenleg a debreceni Déri Múzeumban lefüggönyözve áll. Pákh azért nyúlt ehhez az eszközhöz, mert az állam nem adta meg az általa követelt irreális árat a képért, sőt levédette azt, így nem tudja kivinni az országból. Baán László erre a felvetésre azt mondta: meg kell vizsgálni, milyen állapotban van a trilógia, és azt követően lehet dönteni az esetleges kiszállításról.
Mint ismeretes a sok utazás nem tett jót a trilógia hatalmas vásznainak. Amikor 2013-ben Debrecenben az egyik turné után kibontották az addig a padláson tárolt ládákat, kiderült, hogy megsérült az Ecce Homo!, mert a hengerre tekert vászon leért a doboz aljára. Később kiderült, hogy a Golgota és a Krisztus Pilátus előtt című kép is károsodott, előbbit Szentkirályi Miklós, a képekért felelős restaurátor nyilatkozta akkoriban. A múzeum vizsgálatot indított, mely megállapította a múzeum közvetett felelősségét a műtárgykölcsönzések során alkalmazott eljárásrend hiányosságai miatt. A bizottság javaslatai között szerepelt, hogy „a fokozott sérülésveszély miatt el kellene kerülni a képek további kölcsönadását, feltekerését, mozgatását”. A trilógiát egyébként annak ellenére utaztatták, hogy Szentkirályi Miklós már egy 2009-es szakvéleményében a mozgatás ellen foglalt állást.
Pákh Imrének jelentős hasznot hajtott a Golgota. A Déri Múzeum felújítása idején több kiállítást szervezett a Munkácsy Alapítvány és a Munkácsy Art Kft. a trilógiának, s ezekből általában anyagi haszonnal jött ki a gazdasági társaság. A Munkácsy Art Kft. 105 milliót kaszált 2011-ben, miközben csupán 11 millióval támogatta az alapítványt. A 2010 novembere és 2011 októbere közötti budapesti kiállítást a Munkácsy Alapítvány és a kft. szervezte a Nemzeti Galériával. A szerződés szerint a 163 millió forintos bevétel fele, több mint 80 millió forint illette a Munkácsy Art Kft.-t. Miután a szerződés szerint nem számoltak el tételesen egymással a felek, nem tudjuk, mennyit költött a tárlatra az alapítvány. A 2012 márciusában a bécsi Künstlerhausban megvalósult kiállítás teljes egészében a Munkácsy Alapítvány szervezésben és a Munkácsy Art Kft. lebonyolításában jött létre. Ehhez a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) is hozzájárult egy 15 milliós meghívásos pályázattal. Hogy mennyi volt a kiállítás bevétele, azt nem lehet kideríteni, mert a
költségekről és a bevételről a Munkácsy Art Kft. nem nyilatkozott.