Itthon MTI 2016. június. 02. 13:16

Tarlósék kiállnak a lengyel buszok vásárlása mellett

A 3-as metró pótlóbuszainak Tarlósék még mindig a lengyel Solaris buszok megvásárlását javasolják a magyar gyártmányú buszok helyett.

Továbbra is új lengyel buszok vásárlását javasolja a városvezetés a 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlás megoldására – az erről szóló előterjesztésről jövő szerdán dönthet a Fővárosi Közgyűlés. 

A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés – mint korábban – 110 új Solaris autóbusz megvásárlására tesz javaslatot. A további 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át, az érintett vonalakon a csaknem húszéves járműállomány felújítása és forgalomba állítása mellett. E döntés esetén a járműpótláshoz szükséges 150 autóbusz forgalomba állítása az idén megtörténhet – mutattak rá.

Az előterjesztésben Solaris Urbino 18 típusú buszok beszerzését javasolják, darabonként 277 ezer euró (87,3 millió forint) áron. Ugyanakkor az előterjesztés egyik határozati javaslatában az is szerepel, hogy a járműpótlást szolgáltatásmegrendelés útján biztosítanák, ha a kormány ezt támogatja és az ezzel a konstrukcióval felmerülő többletköltség fedezetét biztosítja. Ha kormány június 20-ig nem nyújt erre vonatkozó garanciát, nem hoz támogató döntést, akkor a főváros a szolgáltatás megrendelését nem támogatja – írták.

Ennek értelmében a járműpótlást biztosító új, alacsonypadlós, csuklós autóbuszok – BKV Zrt. útján történő – beszerzéséhez szükséges forrást az idei költségvetésből biztosítanák, legfeljebb 9 milliárd 700 millió forint összegig.

Az előterjesztés szerint a járműpótlás esetleges szolgáltatásmegrendeléssel történő biztosítása kockázatot jelent a 3-as metróvonal felújítása határidőben történő megkezdésére. Kitértek arra: az új buszok beszerzése olcsóbb megoldást jelent, továbbá a pótlási időszak – 3 év elteltével – a BKV Zrt. járműflottájának korszerűsítését is szolgálja és nem eredményezi a cég dolgozói személyi állományában bizonyosra vehető létszámleépítést.

Felhívták a figyelmet: közgyűlési jóváhagyás hiányában fennáll a lehetősége annak, hogy a járműpótláshoz szükséges autóbuszok nem érkeznek meg időben Budapestre.

A buszbeszerzés ügye már többször volt a közgyűlés előtt, a legutóbb a május 12-i rendkívüli ülésen Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok, VIII. kerületi fideszes polgármester indítványára halasztották el a döntést a képviselők. Kocsis Máté akkor az előterjesztés napirendről levételét a kormány előző napi, a nemzeti buszgyártási stratégiáról szóló döntésével indokolta. Akkor azt mondta, hogy a kormánydöntés fényében szükséges az egyeztetés.

A 3-as metróvonal rekonstrukciója a tervek szerint az idén novemberben kezdődne meg, a forgalomba helyezés határideje 2019 júniusának vége.

A buszvitáról itt olvashat bővebben.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.