A miniszter nem támogat hibridmegoldást a Déli pályudvar esetében, csak a teljes bezárást.
Lázár János azon lesz, hogy a Déli pályaudvart teljes egészében bezárják, és helyette zöldfelület létesüljön, nem támogat hibrid megoldást - hangzott el a csütörtöki kormányszóvivői sajtótájékoztatón. (Erről szóló legutóbbi cikkünket itt olvashatják, a Déli bezárása melletti és elleni érveket itt is leírtuk.)
A kormányinfó tartalmát részletesen itt olvashatja.
Ez most újabb érdekes fordulat, mivel a fejlesztési minisztérium jövő évi költségvetéshez kapcsolódó fejezeti indoklásában erről azt írják, hogy a pályaudvar üzemi területét zárnák be. Ez elvileg azt jelentené, hogy a kiszolgáló síneket és szervizlétesítményeket bezárnák, ezeken zöldterület létesülhet, de a személyforgalmi rész megmaradna. Lázár válaszából azonban az derül ki, hogy ő a teljes bezárásra voksol, amennyiben a Kelenföldi pályaudvar képes ezt kiváltani, bár mint hozzátette, erről a kormány dönt még májusban.
Ami a Nyugati pályaudvar felújítására és a mögötte elterülő területek rekonstrukciójára vonatkozó terveket illeti, Lázár azt mondta, hogy az elvi döntés megvan, és a pályaudvar felújítására a MÁV-tól vár választ, a Nyugati Liget (vagy más néven Podmaniczky Park) részleteiről viszont nem beszél, mert az már a kormányfő asztala. (Erről a témáról ebben a cikkünkben olvashat.)