A tervek szerint jövőre ötmilliárdot költenének arra, hogy a Délit leválasszák a vasúthálózatról – derül ki a jövő költségvetés tervezetéből. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem született semmilyen döntés a Déli Pályaudvar teljes bezárásáról.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak a jövő évi költségvetéshez kapcsolódó fejezeti indoklásában szerepel a Déli pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása – olvasható az MTI tudósításában.
A parlament honlapján található dokumentum szerint 2017-ben ötmilliárd forintot fordítanának a Budai vasúti közlekedés fejlesztése cím alatt a pályaudvar leválasztására, a terület új vagyonkezelő részére történő átadásának előkészítésére és Kelenföld állomás kapacitásbővítésére.
A Magyar Közlöny március 10-i száma szerint a kormány megbízta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy készítsen hatásvizsgálatot a Déli pályaudvar jövőjéről, az üzemi pályaudvar megszüntetéséről és a Kelenföldi pályaudvar bővítéséréről.
Az emberi erőforrások miniszterének feladata, hogy a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, megvalósíthatósági tanulmányát a Testnevelési Egyetem, szükség esetén a MÁV bevonásával készítse el, majd terjessze a kormány elé. A feladatokra összesen 1 milliárd forintot forrást biztosítanak a költségvetésből – emlékeztettek.
NFM: csak a rozsdaövezet újrahasznosításáról van most szó
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem sokkal az MTI tudósításának megjelenése után közleményben cáfolta, hogy döntés született volna a Déli pályaudvar bezárásáról.
A tárca szerint a jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag „a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi”.
A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről – tették hozzá.