Itthon hvg.hu 2016. május. 09. 17:40

Tényleg annyi a Déli pályaudvarnak?

A tervek szerint jövőre ötmilliárdot költenének arra, hogy a Délit leválasszák a vasúthálózatról – derül ki a jövő költségvetés tervezetéből. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem született semmilyen döntés a Déli Pályaudvar teljes bezárásáról.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak a jövő évi költségvetéshez kapcsolódó fejezeti indoklásában szerepel a Déli pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása – olvasható az MTI tudósításában.

A parlament honlapján található dokumentum szerint 2017-ben ötmilliárd forintot fordítanának a Budai vasúti közlekedés fejlesztése cím alatt a pályaudvar leválasztására, a terület új vagyonkezelő részére történő átadásának előkészítésére és Kelenföld állomás kapacitásbővítésére.

A Magyar Közlöny március 10-i száma szerint a kormány megbízta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy készítsen hatásvizsgálatot a Déli pályaudvar jövőjéről, az üzemi pályaudvar megszüntetéséről és a Kelenföldi pályaudvar bővítéséréről.

Az emberi erőforrások miniszterének feladata, hogy a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, megvalósíthatósági tanulmányát a Testnevelési Egyetem, szükség esetén a MÁV bevonásával készítse el, majd terjessze a kormány elé. A feladatokra összesen 1 milliárd forintot forrást biztosítanak a költségvetésből – emlékeztettek.

NFM: csak a rozsdaövezet újrahasznosításáról van most szó

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem sokkal az MTI tudósításának megjelenése után közleményben cáfolta, hogy döntés született volna a Déli pályaudvar bezárásáról.

A tárca szerint a jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag „a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi”.

A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről – tették hozzá.

Hirdetés
hvg360 Lengyel Tibor, Gergely Márton 2025. január. 08. 09:30

Orbán csapdában: hogy erősnek látszódjon, tíz napig nyaralnia kell

Senki sem gondolta, hogy Orbán Viktor szó szerint érti a 2025-ös repülőrajtot, és Indiába utazik. Valójában Magyar Péter vett igazi startot, aki az előrehozott választásokkal olyan témát talált, aminek realitása ugyan nincs, de a kormánypártot és az ellenzékét is defenzívába tudta vele kényszeríteni.